Contact (neprotejat) cu milenialii – Partea 2

Dupa o lunga pauza, sa continuam povestea contactului cu milenialii.

La interviu, apare si un tanar inginer proiectant. Acuma, io am o slabiciune pentru ingineri si ii prefer altor specii de lighioane (cum ar fi marinarii), nu in ultimul rand fin’ca sunt (sau am fost, macar) si io unul. Deci apare tanaru, si declara, plin de entuziasm, ca el de mic copil visa sa ajunga sa lucreze la noi la firma. Pana mea, cand altii visau sa se faca doctori, cosmonauti si manelisti, el visa la firma noastra. Posibil.

Tin interviul cu el si individu sustine ca el, cand era mic, a lucrat si ca safety pe la un SRL. Il iau la puricat ceva mai mult, si imi dau seama ca e destul de varza pe safety. Engleza vorbea binisor, si s-a descurcat relative ok la calculator.

In cele din urma, intre el si alti doi, el era varianta cea mai putin proasta. Dar i-am spus clar ca nu l-as fi angajat pe o pozitie de full safety officer, pentru ca pur si simplu nu are cunostintele cerute, dar ca e ok sa il angajez drept cadet.

Boon, din momentul asta, a inceput o telenovela in prea multe acte.

L-am intrebat, in drum spre usa, ce perioada de preaviz are la angajatorul actual, Gigel Design SRL, unde presta ca proiectant, ca sa stiu cand poate incepe munca. Mi-a zis inocent ca el nu stie. Am marait io ceva de genu “ce idioti sunt astia tineri” in barba, dar i-am zis sa afle si sa ne anunte. Ne anunta, dupa cateva zile, ca e disponibil de pe data de 1 Noiembrie, sa zicem. Ii raspund ca e ok, il astept. El cica isi da demisia, iar HR-ul ii trimite oferta de contract pe functia de Cadet HSE. Care avea ca cerinta profesionala zero experienta, tin neaparat sa va reamintesc.

La care individual raspunde cu un mail in care jignea dar era si umil in acelasi timp (e o performanta asta), iar chestia care m-a enervat a fost ca a spus ca i s-a oferit un salariu de muncitor necalificat. Asta m-a nedumerit un pic, pentreu ca nu i s-a oferit salariul minim, din cate stiam eu. HR-ul mi-a confirmat ca salariul era de cateva sute bunicele de euro.

Acuma, pula mea, ala o fi crescut cu guvernenta, si poate in din judetul lui necalificatii aveau salarii de la 5.000E in sus, dar la noi in judet nu e cazul. I-am explicat si faptul ca, din punctul meu de vedere, ESTE necalificat, cel putin pentru jobul pe care il angajez eu. Poate avea 2 doctorate in fizica nucleara, un Nobel pentru chimie si inca unul pentru Economie, la capitolul safety era pe la nota 2 din 10.

Aici am facut cea mai mare greseala: nu i-am dat viteza dupa faza asta. Mi-a fost mila de el, ca plangea ca si-a dat demisia de la Gigel SRL, si ca daca ii dau si io flit, moare de foame. A descoperit, tot atunci, ca de fapt preavizul lui nu-I de 30 de zile ci, din cauza ca a facut nu’s ce curs, tre sa stea pana la 1 Decembrie.

Cand s-a facut 1 Decembrie si a fost sunat de HR, cica de fapt i-au prelungit pana pe 15 Ianuarie, si, daca nu sta, il da firma in judecata. La 15 Ianuarie iar a fost sunat, ca sa spuna ca vine in Februarie. Faza la care am incetat sa mai fiu idiot, si i-am zis ca nu e cazul sa se mai deranjeze sa vina.

Am cateva nedumeriri dar si sfaturi catre mileniali:

  1. Cunoaste-ti contractul. Cat mai bine. Ia si citeste-l din scoarta in scoarta, ca altfel o sa o iei in gura la un moment dat.
  2. Cat de idiot trebuie sa fii ca sa iti dai demisia de la un job pe care il ai INAINTE de a semna contractul pentru noul job? Deci, pe bune, cat de retardat poti sa fii???
  3. Nu manca cacat aiurea, ca sa pierzi timpul oamenilor. Putea sa spuna de la bun inceput “dom’le, mersi, nu-mi convine oferta voastra, raman unde sunt”, si ne desparteam prieteni.

Ca o idee, cadetul pe care l-am angajat asta toamna a trecut de la salariu in 3 cifre la salariu in 4 cifre. Valuta forte (botswaneza). Ceea ce nu-I chiar rau pentru un tip sub 30 de ani, cu mai putin de un an de experienta.

6 thoughts on “Contact (neprotejat) cu milenialii – Partea 2

  1. Din aceeasi perspectiva ii prefer pe aia under 25. Astia dupa 25 au impresia ca sunt niste mici dumnezei, indiferent ce joburi au avut inainte…si ca la ei cunostintele sunt disponibile la un pocnet de deget. Groaznic de aroganti si cand ii pui in fata unui test dau din colt in colt cu mouse-ul si cu sapca de pamant, ca ei nu folosesc versiunea aia de program de programare si alte mizerii. De pretentii la bani nu mai spun… Problema cu under 25 ii ca tre sa ai bafta sa gasesti pe ala care ii pasionat de programare – in cazul meu – si nu de facebook si betivaneli…

  2. Sunt chiar amuzanti astia lipsiti de experienta care vor salariu mare, pentru ca in se plateste bine. Nici nu-si pun problema la modul “sa fiu bucuros ca vor astia sa ma ia, iar eu o sa invat pe spinarea lor”.

    Acu’ cativa ani, compania la care prestez angaja in draci – doreau sa creasca de la ~1000 la 3500 de angajati. Si ma, angajau orice, in ideea ca o sa-i trimita pe berbeci la cursuri si o sa invete ceva. Plateau si binisor pentru pozitiile alea (in general entry-level), undeva pe la 1000 de euro pe luna – ma rog, nu erau bani din care sa faci avere, dar erau bani suficienti pentru un trai decent aici. Asa ca am incercat sa mai spun unuia-altuia de oportunitatea asta, poate-s interesati. Si stii ce amuzant era cate unu’ care avea in Romania salariul pe la 200-250 de euro cum stramba din nas la 1000 de euro pe motiv ca compania e mare si altii au salariu mai mare de atat. Degeaba am incercat sa explic ca aia cu salariu mai mare sunt angajati pe post de senior si au macar 10 ani de experienta in spate + cateva certificari in domeniu, nu dom’le, nu se poate asa ceva. Nu lasa ei jobul de 250 de euro din Romania pentru un job de 1000 de euro in Cehia, doar nu-s prosti.

  3. In judetul dumneavoatra este ceva extraordinar sa beneficiezi de marirea salariului de la 980 la 1050 ron? Braila sau Vaslui?

    • nu stiu de unde ai tras matale concluzia asta, ca eu vorbeam de un salariu de 400-500E. ceea ce, pentru o persoana FARA experienta pe pozitia respectiva, mi se pare destul de mult. Si in nici un caz salariu de muncitor necalificat, cel putin nu in Romania, unde salariul minim e pe la 200E.
      da nah, omu o fi fost din judetul Paris si n-am stiut eu.

Leave a Reply

