Despre papusi, cum se face comert si ce fac parintii pentru copii

Cand citeam, cu ani in urma, despre isteria de la americani in legatura cu anumite jucarii (batai, piata neagra, zeci sau sute de dolari cheltuiti etc), radeam si ziceam “bah cat de prosti tre sa fie astia. Ce cacat, nu se mai gasesc alte jucarii?”
Cum viata e cel mai mare glumet, iata-mi ajuns fix unu din prostii astia.

Fiica-mea e innebunita dupa filmul Frozen. Daca nu mi-a pus nenorocitul ala de cantec de vreo mie de ori, nici nu l-a mai pus. Eh, daca n-ati vazut filmu (ca mine, de exemplu), se pare ca is 2 cumetre drept personaje: Elsa si Anna.

Cand am fost recent pe la Milano, am trecut prin magazinul Disney, si am gasit-o pe Anna (care-i unul din personajele principale, da e mai putin principal decat sor’sa, Elsa). La magazinul Disney din Milano o aveau doar pe Anna, sor’sa fusese vanduta din prima zi.
I-am luat-o fiica-mii pe Anna (pentru cine e curios, aproape 40 de euro). A fost incantata, da nu chiar la fel de incantata cum ar fi fost daca ar fi primit-o pe sor’sa.

Se apropie ziua fiica-mii. Acu vreo saptamana, am vazut la Muller in Rijeka 2 papusi Elsa si Anna. De alt soi decat luasem din Milano, ca astia de la Disney nu-s prosti, si n-au doar UNA papusa Elsa si UNA papusa Anna, ci vreo 4 feluri de Elsa si Anna, incepand de cand is mici bebeluse pana la frumoasa varsta a menopauzei.

Io i-am zis pe loc doamnei si stapanei inimii mele (si a portofelului) sa le luam pe loc, le aruncam in portbagaj si gata, avem cadou. Doamna a zis ca sa ne mai uitam pe net, ca poate o gasim fix pe perechea aleia de-am luat-o din Milano. Ca un sot intelept, am ascultat-o pe doamna.
N-am gasit perechea Elsei pe net si, in mod normal, cand m-am dus la Muller sa le iau pea lea pe care le vazusem cu o saptamana in urma, Else disparuse si ramasese numa sor’sa.
Optiunea mea de a o lua numa pe Anna a picat cu brio la vot, votul nevestei, dupa cum se stie, cantarind cel putin dublu decat al barbatului, pe motiv ca printesa familiei ar fi dezamagita.
Ca o paranteza, am citit io ca_cu multa vreme in urma femeile n-aveau drept de vot, numa barbatii, da cred ca doar burlacii pot crede asemenea povesti nemuritoare.

Sa revenim la oile noastre.
Dupa sapaturi consistente, am aflta ca nu-s magazine Disney pe o raza de 200km in jurul Rijekai. Nu-s in Zagreb, Trieste sau Liubliana.
Solutia a fost sa caut alte magazine Muller.
Pentru cine nu stie, astea is niste magazine mai de fite, care vand tot felul de chestii, inclusive jucarii. Nu au si comert online (sau cel putin nu l-am gasit eu).

Boon, am intrat pe site-ul lor, si am gasit lista cu toate magazinele si datele de contact ale magazinelor. Logica fiind ca, daca au avut la Muller in Rijeka, probabil ca au bagat aceeasi marfa si in alte orase.

A se tine cont ca eu nu stiu o boaba limba croata, si toate convorbirile s-au purtat in engleza.

Sun la Karlovac. N-au.
Sun la biroul lor din Zagreb. Ma roaga sa astept sa verifice. Sun peste 10 minute, inca n-au gasit, ca au mai multe magazine in Zagreb. Sa le las numarul de mobil, si ma suna ei. Le las numarul de mobil, si ma suna peste 10 minunte, sa ma anunte ca mai au o papusa la magazinul din Zagreb de la Supernova (un soi de mall). Si ca o sa mi-o puna deoparte. Le spun ca o sa vin in jur de ora 19 sa o iau.
Deci, imediat cum am terminat munca, am sarit in masina si m-am dus la Zagreb. 165km dus, 165km intors. Pentru o papusa care costa vreo 50 de euro. Am ajuns la magazin, mi-am luat papusa rezervata plus pe sor’sa, alte cateva maruntisuri. Si m-am carat.

Ce e deosebit in toata tevatura asta?
Femeile alea n-aveau nici o obligatie sa stie limba engleza.
Nu aveau nici o obligatie sa sune pe la toate magazinele, ca sa-mi gaseasca mie o papusa.
Nu aveau nici o obligatie sa ma sune inapoi, sis a-mi zica: “uite, am gasit la magazinul ala”
Si nu aveau nici o obligatie sa imi pastreze o papusa care oricum se vinde mai bine ca painea calda.

Deci, pana mea, jos palaria pentru cum au stiut cei de la Muller sa faca un client fericit.
p.s. sa indraznesc sa sper la asemenea atitudine si in Romania?

11 thoughts on “Despre papusi, cum se face comert si ce fac parintii pentru copii

    • Cristian,
      Sunt sigur. Cred ca ar trebui sa ma declar multumit daca nu ma injura in fata la o asemenea cerere.
      Ajung in tara pe 24 August, si pe 1 Septembrie tre sa incep munca. Iti dau un semn pe blogul tau cand ajung.

  1. Sigur o sa gasesti asemenea atitudine si-n Romania.

    Imi aduc aminte cum acum vo’ 5 ani intr-o benzinarie urla casierul la mine cand am avut tupeul sa-l intreb cat costa o vigneta pe 7 zile.

    • Politicos si bine-crescut cum sunt, nu l-am bagat in ma-sa. Desi merita. Dar imi trebuia vigneta, ca eram intre Timisoara si Arad si nu mai aveam de unde sa cumpar pana in Arad.

      Da’ am una si mai misto de povestit – un coleg (roman) a tinut musai sa-i arate unui alt coleg (polac) ce misto e in Romania. Asa ca anul asta de pasti a planificat o excursie de o saptamana prin tara. A sunat din timp, a facut rezervari pe la pensiuni, totul bine si frumos pana cand a ajuns in tara. La 2 din pensiunile la care facuse rezervare a luat teapa, nu i-au pastrat rezervarea. Si a aflat-o la modul cel mai urat, seara pe la 9-10, cand a ajuns la pensiune.

      • acu, fie vorba intre noi, din vreo 50 de rezervari pe booking.com, mi-am luat si 2 tepe: una in Italia, una in Croatia. shit happens, ca sa zic asa🙂

  2. tre’ sa sar eu in ajutorul lu’ buchingdotcom! tare a fost de incredere cand am facut rezervare din mai pt revelion in vegas si s-a tinut de cuvant, desi hotelul era oversold huge time

  3. <>
    tu indrazneste si daca ai si tupeu chiar poti sa speri.
    doar ca n-ai precizat time-frame-ul cind vrei sa se intimple asta. mileniul asta? urmatorul?

Leave a Reply

