Cum sa convingi un copil capos

E o vorba despre copchii:

No copiii, pe langa faptul ca-s adorabili, dulci si mai destepti decat eram noi pe vremea lor (ma rog, majoritatea lor), au si darul de de a te face sa-ti smulgi putinul par ramas in cap, de foarte multe ori.
Frate, muncile lu Hercule au fost o glumita. Ia sa incerci sa-l faci pe Hercules a o convinga pe fiica-mea sa isi faca curatenie in camera. Infinit mai greu…
O greutate in plus e faptul ca, spre deosebire de parintii nostril, nu mai e la moda sa le tragem la cur puradeilor cand ne inerveaza. Asta complica serios lucrurile, pe cuvant.
Daca io as fi refuzat sa imi fac curatenie in camera, imi tragea taica-miu cateva la cur de imi schimbam imediat opinia. Dar, dupa cum va spuneam, asta nu se mai poarta, asa ca am incercat metode alternative.

Am inceput cu frumosul, explicandu-i fiica-mii ca pana si eu imi fac curatenie la mine in camera. Asta fiind, in viziunea mea, argumentul suprem. Care n-a contat nici cat o ceapa degerata in viziunei ei.
Am luat-o cu binisorul, explicandu-i ca Mami face curatenie in restul casei (si slava domnului, e o gramada de casa de curatat), si ca e normal ca si ea sa-si faca, pentru ca n-o sa umble Mami si cand o avea 30 de ani sa-i faca curatenie.
Efect zero.

I-am zis apoi ca poate o viziteaza ceva prieteni, sau chiar boyfriendu, si se face de ras cu asa camera.
Efect zero.

I-am zis ca mai vine proprietara apartamentului cu diverse probleme pe la noi, si daca o sa vada camera ei, poate ne da afara din apartament.
Efect zero.

I-am taiat desenele animate si salariul lunar pe care il primeste de la mine.
Efect zero.

Am pedepsit-o, si am pus-o sa stea la ea in camera mai tot timpul.
Efect zero.

I-am zis ca-s suparat pe ea si ca nu mai vorbesc cu ea pana nu-si face curatenie in camera.
Efect zero.

Intr-o seara, dup ace-am venit de la munci si am vazut iarasi dezordinea crunta de de la ea din camera, mi-a trecut prin cap ca in curand probabil ca o sa fie periculos sa intram la ea in camera, sa nu ne muste naibii vr-un animal de picioare. Si asa mi-a venit IDEEA. Cea salvatoare, care a functionat. Ma rog, a functionat o data, ca nu garantez ca mai functioneaza si a 2-a oara….

Ii zic fiica-mii sa-mi dea niste foi si niste creioane, ca am ceva de desenat. Mi le aduce si ma intreaba curioasa ce vreau sa fac. Io sapam pe net, ii zic sa imi lase sculele, si o sa vada ea ce desenez. Ma apuc sa desenez, greu ca dracu. Io oricum nu ma pricep la desene artistice, compas nu aveam, rigla nu. Mama dracu, la ochi, cu funduri de pahare, borcane, cu monezi… dupa ce ma chinui vreo 15 minute, ma enervez. Iesea un desen ca curu… imi aduc aminte ca am si internet, si imprimanta photo, asa ca in loc sa ma chinui ca tampitu sa desenez, puteam sa dau semnu jos de pe net si sa-l printez ca poza, nu? Gasesc semnu, il descarc, il trag pe memory stick, ma duc la imprimanta, il printez, era prea mare. Adica se printa doar juma de semn.
Ma duc, mai descar alte semne, iar printez, iar prea mare, cauta altu, ala e bun. Intr timp, fireste, mi se termina si hartia de la imprimanta, apoi si toneru, ca sa fie distractia maxima. In fine, dupa ce am muncit vreo juma de ora numa la printat, am reusit.

Fiica-mea, in tot timpu asta, s-a prins ca i se coace ceva mai neobisnuit. S-a tot invartit pe langa mine, tragandu-ma de limba ca ce fac, si pentru ce. Atat m-a pisat la cap (are un talent nativ la asta, mi-e mila maxima de nefericitii care o sa se incurce cu ea; aia mai slabi de spirit sigur o sa-si taie venele, pe lung), ca pana la urma i-am spus ca fac un semn pe care o sa-l lipesc pe usile de la camera ei. Ca sa fie inocentii avertizati de pericol. Si i-am explicat cu lux de amanunte de inseamna acel semn, in ce imprejurari se foloseste, ce echipament de protectie trebuie sa folosesti, etc etc etc.. ce mai, doar prezentarea in power point mi-a lipsit…

La o ora dupa ce printasem semnul, era curatenie in camera ei. N-am apucat sa i-l lipesc pe usa. L-a lipit ea pe usa de la dormitorul meu, si l-am lasat, admitind ca trag basini periculoase, uneori.

Asta era semnul…

???????????????????????????????????????????????????????????????????????

3 thoughts on “Cum sa convingi un copil capos

Leave a Reply

