Vrei sa fii prietenul meu (pe Linkedin)?

Ca tot omu, am si io profil pe LinkedIn, ca cica asa se cere la profesionisti. e o metoda buna de a tine legatura cu aia cu care ai lucrat pe diverse proiecte, de a face caterinca atunci cand cate un amic e promovat in Nigeria, de a cunoaste niste recrutori si altele.

la mine proportia de “prieteni” pe linkedin e cam asa:
* 80% oameni pe care ii cunosc personal si cu care am lucrat
* 15% tipi si tipe de pe la firme de recrutare
* 5% diversi

Constat niste mode ceva mai dubioase, cam de cand mi-am updatat si eu profilul si am luat legatura cu niste colegi mai vechi, iar nivelul pe Linkedin a ajuns sa fie calificat ca “expert”.

1. Persoane pe care nu le cunosc, de care n-am auzit in viata mea, care n-au nici o treaba cu firma in care lucrez, cica sa ne conectam.
pai de ce? te cunosc? am lucrat impreuna? sa ne conectam ca sa ce? asa ca sa adunam cateva mii de prieteni, ca pe facebook?
ma astept ca cineva care nu ma cunoaste, macar sa-mi zica vreo 2 vorbe.
“Buna, sunt Gigi de la Sculerie si ma intereseaza sa ne conectam, ca vreau sa stii mersu trenurilor si am impresia ca tu il stii”.
da, si io trimit invitatii de genul asta “I’d like to connect with you on LinkedIn.” dar numai celor pe care ii cunosc personal. daca vreau sa ma conectez cu cineva pe care nu-l cunosc, ii zic 2 vorbe.
majoritatea celor care fac asta sunt romani, dar am avut parte si de indieni, englezi sau italieni. dar astia mai din vest mi-au zis alea 2 vorbe, cum ar fi “am nevoie de un job”. romanii nostri, sula. poate au impresia ca e suficient faptul ca vorbim aceeasi limba. ete ca nu e.
deci, dragi romani, stricati 2 vorbe in cererea aia de prietenie atunci cand trimeteti pe linkedin unor persoane pe care nu le cunoasteti. stiu, poate ca va intereseaza sa mariti lista de contacte, pentru un job mai bun, si atunci trimiteti sute de cereri d-astea.
ar fi o idee mai buna sa trimiteti mai putine cereri, unor persoane mai relevante si mai bine scrise decat “hai sa fim prieteni”.

2. endorsment d-an-pulea.
pentru cine nu stie despe ce e vorba, e ca si cum ai scrie pe pagina lui Gigi de la sculerie: “depun marturie ca Gigi e cel mai meserias la sex oral pe care l-am cunoscut pana acuma”.
endorsmentu asta are rolul lui. si rolul ala e sa permita celor CU CARE AI LUCRAT sa depuna marturie ca stii una sau alta. ca esti buna pe o anumita feliuta.
si io ma trezesc cu un Dorel ca-mi da endorsment pe heir stailing. acelasi Dorel care, intamplator, ma invitase pe la nu stiu ce conferinta organizata de firma lui (pe bani, fireste).
la ce sula calului imi foloseste mie endorsmentul lui Dorel pe heir stairling, cand din CV-ul meu si din lista de pozitii publica de pe linkedin reiese ca io m-am ocupat pana acuma numa de pedichiura, da niciodata de heir stailing??? la absolut nimic, ba chiar imi poate dauna.

deci nu dati endorsment d-an-pulea. nu doar ca nu ajuta la nimic un endorsment de la cineva pe care nu-l cunosti, dar ii poate chiar strica.

3. pupatul reciproc in cur.
daca mi-ai dat endorsment pe ce vrea muschiu tau (fara ca io sa-ti cer nimic), si te astepti sa percutez si io imediat, teapa.
ah, daca ai nevoie de endorsment, si imi scrii un mail zicand “bah, baga si mie un endorsment acolo, ca nu-ti cade mana” da, o sa o fac. pe ce cred eu ca te pricepi si pe chestii cu care am avut de-a face in relatia profesionala cu tine.

bafta.

5 thoughts on “Vrei sa fii prietenul meu (pe Linkedin)?

  1. L., ai dreptate, si mie mi s-a intamplat si mi se intampla. Am mai observat ca “pupatul reciproc in cur” se practica la greu; adica cineva isi pune / adauga o “aptitudine”, dupa aia o distribuie, si prietenii lui sa grabesc sa i-o apreecieze, dar nu se limiteaza la atat, ba chiar o trimit mai departe cu recomandare. Observ asta si ma intreb cui foloseste? Ar fi un motiv acesta: mi s-a intampat sa primesc un ‘hai sa fim prieteni”, de la un recrutor, care dupa aceea mi-a cerut cv-ul, ca “are ceva foarte bun si avantajos”, bla, bla, sa nu mai raspunda la nici un email.
    De fapt, cum mi-a spus un alt recrutor – de data asta prieten cu mine – sunt firme de recrutare personal care sunt platite si daca prezinta clientului un numar de cv-uri, din care ala sa aleaga; deci poti / nu poti sa fii chiar potrivit, omul are cv-ul care trebuie, dar “ca numar” te-a inclus si pe tine; de-aia evit sa mai trimit in ultima vreme cv-ul asa “in orb”.
    A, si alta chestie, chiar daca nu e pe subiect: iti mai cer si recomandari, eventual email-ul celui care te recomanda… pe tine te uita rapid, dar ii bombardeaza pe aia de la care ai luat recomandare cu cereri de cv-uri updatate, pentru nu stiu ce job super ok , bla, bla, …
    Hai, bafta !

  2. Mie mi se pare ca, pe zi ce trece, la capitolul endorsment LinkedIn devine hi5.
    Mai trist e ca oameni care pareau seriosi te recomanda de aiurea, ca nici nu stii daca sa ii mai iei in serios.

Leave a Reply

