Nu intotdeauna “merge si asa”

postat de dracu in 2011-09-30 11:57

Am vrut sa-mi cumpar casa. Gasisem una destul de frumusica, aproape de unde stau, aproape finisata (mai era de zugravit pe afara si ceva maruntisuri). Pretul? O scosese la vanzare cu vreo 75.000E, la cheie. i-am oferit 60.000. am cazut la pace la 65.000E.

Constructorul e un nene care face case “pentru el” si apoi le vinde. Persoana fizica .

Booon, deci aproape toate bune si frumoase, da i-am zis omului de la bun inceput ca, inainte de a cumpara casa, o sa chem un inginer sa ii faca o inspectie. Nu una care sa il ia la puricat, ci ma interesa in primul rand structura de rezistenta. I-am explicat ca sunt convins ca nu o sa fie casa 100% facuta dupa plan, si nu ma astept la asa ceva. Ci pur si simplu ma intereseaza daca o sa pice peste mine din bataia vantului sau la primul cutremur. Adica, sa nu aiba buleli majore pe structura de rezistenta.
A fost de acord. Nu-i asa, doar a facut casa aia pentru el (si chiar sta in ea acum, si am impresia ca mai are de stat o bucata de vreme).

Am cautat un inginer constructor care sa imi faca inspectia. Despre treaba asta in sine, merita facuta o postare separata. In linii mari, am fost multumit de ea si de raport, cu mentiunea ca 500E pentru 1-2 ore de munca mi se pare usor exagerat. Si nu doar mie, ci si altora, din alte tari, care au avut mai mult contact cu cei de meserii de genul asta. Da ma rog, asta a.

Raportul facut de inginer scoate in evidenta cateva greseli majore de contructie a casei:

In loc sa puna caramida, ca in proiect, a pus BCA.
Stalpii, in loc sa fie mariti (ca sa acopere lipsa de portanta a BCA-ului comparative cu caramida), au fost micsorati cu 1 cm, ca sa se potriveasca cu BCA-ul sis a nu ramana muchii. si erau pusi deja la dimensiunea minima in proiect (25cm).
Fundatia nu are hidroizolatie.
Acoperisul nu e ignifugat si tratat impotriva insectelor.

Mai sunt si alte greseli, cu niste calareti, armaturi, semnaturi lipsa si cacaturi.

Idea de baza e urmatoarea:
Omu a vrut clar sa o scoata mai ieftin. Sa salveze niste bani.

La ce pula mea sa pun hidroizolatie? Las-o bah, merge si-asa
Sa pun caramida, ca in proiect??? Pula mea, e mai scumpa, mai multa manopera, mai mult ciment. Merge si BCA.
Igninifugat si tratat lemnul? Scump frate. Lasa ca bunica nu facea d-astea.

Acu, as fi trecut cu vederea peste mai toate lucrurile. O luam si cu fundatia neizolata. Faceam io si tratamentul termic si impotriva insectelor. Da o singura chestie nu pot sa fac: sa ma apuc sa daram peretii, ca sa pun caramida in loc de BCA.

Omu asta a fost atat de narod incat l-a durut in cur ca BCA-ul are rezistenta insignifianta comparative cu caramida. Da, poti sa inlocuiesti caramida cu BCA, dar trebuie sa redimensionezi toata structura de beton armat a casei. Grinzi, plansee, stalpi mai mari, mai groase, mai intarite. Ca sa preia ceea ce pierzi din portanta caramizii. Si el ce-a facut?? A mai taiat inca un cm din stalp, ca nu dadea frumos.

Din pacate, verdictul pe care l-am obtinut atat de la inginerul platit, cat si de la alte persoane care mi-au dat un sfat moca, a fost sa nu o cumpar. Pentru ca, in caz de cutremur (si nu unul foarte mare, cand nu mai conteaza oricum), nimemi nu garanteaza ca o sa ramana cosmelia in picoare.

Uite cum “merge si-asa” i-a tras o mare teapa omului. Si in loc sa reuseasca sa-si vanda casa, a ramas cu ea in brate.

p.s. ieri a publicat un nou anunt de vanzare. Cere pe ea 79.000E.
dupa ce n-a reusit s-o vanda cu 65.000E, din cauza onur defecte majore de structura.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Septembrie 2011 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

