despre harnicia romanilor

postat de dracu in 2011-06-24 12:00

prin diverse locuri am auzit ca de fapt romanii nu ar fi chiar asa de puturosi, ca ei sunt harnici si exploatati la sange de patronii nemilosi.
nu zic ca n-ar fi si oameni harnici, numai ca aia sunt o minoritate neglijabila.
romanul (inclusiv eu) poate fi harnic, daca e controlat si luat ghioaga. d-aia astia care muncim p-afara ne vedem de treburi, si suntem apreciati, pentru ca exista niste sisteme de control eficiente.

am inceput, ca de obicei, cu concluzia, pentru aia mai puturosi. acum sa bag si demonstratia.🙂

v-am zis de casa mea de la tara.

cand am cumparat-o, avand in vedere ca nu e chiar unde stau io, am stiut ca o sa am nevoie de cineva care sa locuiasca acolo, si sa aiba grija de casa. avand in vedere ca e la vreo 30 de km de oras, iar transportul public (microbuze) e vai steaua lui, nu am mi-am pus vreo clipa problema ca as putea cere si chirie. deci m-am hotarat sa ofer casa pe gratis spre locuire, unei familii de oameni harnici. ai zice ca intr-un oras de cateva zeci de mii de locuitori, unde chiriile is maricele, n-ar trebui sa fie o problema sa gasesti asa ceva. mai ales ca in caminele santierului sunt familii cu cate 2-3-4 copii, care stau intr-o singura camera. corect?
corect, numai ca, din pacate, a fost un vis.

dupa ce am luat casa, am inceput sa pun afise peste tot. prin oras, la poarta santierului, pe la caminele santierului. spre marea mea surpriza, nu m-a sunat nici pulea. singurii care erau interesati erau deja in sat, tzaranu care sta actualmente, si o famile de betivani care distrusesera deja o casa care le fusese oferita moka de alt idiot ca mine.

in disperare de cauza, m-am dus in audienta la primarul din Negru Voda.
asta e unu care e de vreo 20 de ani primar, om gospodar care isi da silinta sa faca ceva. o mai baga si mana in visterie, habar n-am, da cu siguranta face si treaba, comparativ jogodiile de primari de prin jur.

ma duc in audienta la nenea. chestie extrem de simpla si neprotocolara, practic am asteptat 15 minute sa termine de vorbit cu cine vorbea, si am intrat peste el. m-am prezentat, si am inceput discutia:
– domnule primar, uitati care-i treaba. stiu ca toti vin sa va ceara cate ceva, eu vin sa va ofer ceva.
fireste ca i-am captat atentia cu fraza asta.
– am cumparat o casa in satu x, la cativa km de oras, si nu stau in ea. stiu ca aveti o gramada de cereri, de la tineri si mai putin tineri, sa le dati casa de la primarie. pun la dispozitie casa mea, cu 8.500 de mp de teren, unei familii de oameni harnici, io stiu, tineri casatoriti, pensionari, ce-or fi. nu le cer chirie, singura pretentie pe care o am e sa isi plateasca cheltuielile si sa puna ceva pe pamantu ala, sa il vad lucrat. ce or vrea ei, vie, lucerna, pomi, legume, mama dracu. nu le iau productia, le ramane lor, numa ca, de 2-3 ani, cand ma mai duc la un gratar, o sa mai iau si io din curte o rosie, un castravete, o poama. atat.
deci, imi puteti recomanda pe cineva?

primaru a inceput sa rada.
– domnule, apreciez bunele tale intentii, dar, din pacate, nu.
da, am o gramada de cereri pentru case, da astia vor casa in oras, nu la cativa kilometri de el. plus, mai aveti si pretentia sa lucreze 8.500 mp de teren. chiar nu stiu pe nimeni amator de asa ceva, chiar daca nu ar avea de platit chirie.
ei vor casa in oras, nu cu veceu in curte ci in casa, fara sa fie nevoie sa lucreze nici un pamant, si fireste, gratis. nu am sa le dau asa ceva, dar nici la dumneata nu ar veni, daca le ceri sa lucreze pamantul.
din toti astia din oras, si ii stiu pe toti, ca-s primar de zeci de ani, chiar nu imi pot pune obrazul pentru nici unii. ca daca iti recomand eu pe cineva, o sa vii dupa aia la mine si o sa imi bati obrazu cu “pe putorile astea mi le-ai trimis, domnule”?

mi se pare extrem de relevant pentru harnicia romanilor faptul ca in 2 orase nu am putut gasi pe cineva care sa locuiasca GRATIS, in momentul in care le-am cerut sa lucreze pamantul. iar primarul din orasul mai mic nu s-a incumetat sa imi recomande pe nimeni.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Iunie 2011 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

