cu sporcu nu-i asa de simplu…

postat de dracu in 2013-01-22 00:33

va ziceam ca am de gand sa ma apuc de sporc, ca sa mai dau jos din burdihan.

cu trotineta m-am lamurit deocamdata; o sa astept sa vin in Romania in concediu, sa-mi iau atunci. ce am gasit pe aici la gabaritul meu costa peste 300E, asa ca am zis pas.

avand in vedere ca in urma cu vreo 3 decenii si oleaca m-am inscris la hochei, si am reusit sa ma duc la vreo 2-3 lectii, cat sa ma tin pe picioare, si ca de revelion mi-am pus patinele in picioare si am vazut ca nu cad (prea des), am zis sa-mi iau ceva de genul asta. si anume role.

boooon, toate bune si frumoase, ma duc la magazin, ma bag si le iau pe cele mai scumpe (diferenta de pret fata de cele mai ieftine era destul de mica), cu gandul ca “bah, or fi ele mai scumpe pentru vrun motiv”. ingerasul meu pazitor mi-a tras un ghiont in coaste, si mi-a zis sa iau si setul ala de protectii pentru genunchi, coate si labe. ca nu se stie… si erau destul de ieftine, cam 40 de iepuroi setul.

vine weekendul, imi iau puradelul din dotare, nefasta. bicicleta, rolele, protectiile, si ma duc pe faleza, la vreo 5 km, unde stiam io ca e un trotuar frumos si lungut, de cand fusei la pescuit.

am ajuns la parcare, langa faleza. parcare in panta. in panta foarte mare, chiar, asa, de vreo 15 grade. ingerasul meu pazitor, care pesemne inca mai inginereste (spre deosebire de mine), imi sopteste:
“sper ca nu esti atat de imbecil incat sa te incalti cu rolele la masina, doar ca sa-ti lasi pantofii in masina, si sa-ti dai drumu la vale pe role, nuuuuuu????”
acu, sincer sa fiu, ma cam manca in cur.. zic: “ia uite nene ce panta misto, ce te-ai duce la vale cu rolele pe partia asta…. mda.. da’ cum te opresti???? ca pula balustrada, stalp sau altceva traininc. capoiera pe asfalt, da mai mult pe jos scrie pe tine.”

deci pana la urma, varsta (si intelepciunea) si-au spus cuvantul. mi-am carat rolele in brate pana pe faleza, m-am schimbat frumos, i-am dat pantofii dnei Dracu sa mi-i duca la masina (ocazie cu care a starnit si toate alarmele posibile de pe tractoras, ca nu stie sa umble cu butonu de on-off de la usi). din echipamentul de protectie mi-am pus numai genunchierele. cotierele mi-a fost lene. iar cacaturile alea de protectiii pentru maini nu le-am pus. pula mea, ce prosti is rolerii astia… la ce dracu o fi nevoie de protectie pentru dosul palmei?? asa de des iese cu cafteala?? ma roog, imi iau io niste manusi de porc veritabil cand am ocazia.

deci, toate bune si frumoase, incepem plimbarea. fiica-mea pe bicicleta si cu basca de protectie, io pe role si cu genunchiere, madam Dracu la talpa si tignal.
cum ma pun in picioare, dau voios din stangu, dau voios din dreptu, dau voios cu curu de pamant. inceput promitator.
vreo 4 harvati care misunau p-acolo se reped ca vulturii la mine, sa vaza daca mai respir. respir, da-va dracu. mai cade omu de pe picioare, ca deh, asa se invata. da mah, sunt ok, ete, va si arat fasolele razand, ca sa ma credeti.
nefasta verifica audio-vizual daca sunt in stare de functionare. sunt. ok, sa continuam.

incet incet, prind siguranta. si viteza. baieti finuti astia ca au pus balustrada pe marginea trotuarului, dom’le. altfel, cum pula mea mai franam??? am uitat sa va spui, o patina are si frana, da cine are curaj (sau stiinta) s-o foloseasca?
modalitatea subtila pe care am descoperit-o de a frana pe role: te agati cu o mana de balustrada si zbang, te izbesti cu picioarele de ea. metoda relativ garantata de oprire, si ceva mai putin dureroasa decat faimoasa “frana pe cur”. sau pe palme.

prind viteza, la vale. fiica-mea, umar la umar cu mine, pedaleaza energic. io incerc sa nu ma misc, ca sa nu ma duc direct in freza de pe role. castig cursa, am depasit-o pe fiica-mea, da cum dracu ma mai opresc? nefasta tipa la copchil sa se dea la o parte, ca nu cumva sa pic peste ea, cu suta mea de kile. din pacate, fix pe zona asta de vale, din penis balustrada…. pauza.
e totusi un parapet din pietre. ete s-un copac. ala e frana mea.
ma reped vertiginos, imbratisez copacu mai rau ca ultimu tree hugger, si ii fut doi genunchi de zidu de piatra. daca nu aveam genunchierele, acolo imi rameneau rotulele. da m-am oprit? m-am oprit!

2 harvati care m-au vazut, se reped sa ma verifice de sanatate. da bre, is ok, lasati-ma in pace. ce, la voi ies astia din pasaricile mamelor cu rolele in picioare? nu tre sa invete si ei? e adevarat ca nu prea se face invatatu la varsta cand putinul par ramas se face alb, da era vorba aia ca mai bine mai tarziu ca niciodata, nu??? devin obositori astia cu grija lor… daca eram la noi in Romanica, radeau de se cacau pe ei (normal, si io as proceda identic), da nu se oprea unu sa te intrebe “bah, ti-ai rupt capu? mai traiesti?”… si civilizatia asta e enervanta cateodata….

prind iar viteza. sunt gratios ca un balerin. un balerin cu un bat in fund, ca nu prea indraznesc sa ma misc… iata cum se repede spre mine un stalp.. hmmm, viteza nu-i prea mare. o sa fac si io o schema, si o sa il iau in brate. zis si facut, ma indrept cu viteza spre stalp, il iau in brate…. ingeru meu pazitor, ala ingineru, cre’ ca era la beri. a uitat sa imi spuna “super, partea de sus ti-a imbratisat stalpu; ghici ce se intampla cu picioarele??? exact, isi continua drumul. unul de o parte a stalpului, celalalt de cealalalta parte”.
din fericire, mainile mele puternice (ihim ihim) au reusit sa preia socul, asa ca virtualii mostenitori sunt bine, sanatosi. obisnuitii harvati au sarit sa verifice daca sunt ok (eram), nefasta si-a facut obisnuitul check audio visual si mi-a promis ca imi ia casca de protectie, ca sa nu fac mizerie cu creieri de roman pe frumusete de litoral.

plimbarea s-a terminat cu bine, cu o ultima tranta luata in parcare, in anevoiosul drum la deal, pe o panta de 15 grade, spre masina.
Doamna Dracu m-a intrebat ce fel de casca sa-mi ia, drept cadou de ziiua mea care a trecut. i-am zis ca una de motocicilist ar fi cea mai adecvata.

p.s. mi-au zis mie niste oameni si niste femei ca cica chestiile alea pe care mi le-am pus io precum caratistii la mana ar trebui de fapt sa protejeze fix palma. deci nu ca erau rolerii prosti, si ci io eram prost.

p.p.s. se pare ca, ca un profesionist roller ce sunt, mi-am luat d-alea de viteza. tot niste oameni mi-au zis.

p.p.p.s ca in bancu cu violu, abia astept sa ma duc iara.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Ianuarie 2013 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

