alta runda de interviuri

postat de dracu in 2011-07-05 10:30

iar fac interviuri, acu am nevoie de o persoana ca un soi de secretara a departamentului de protectie impotriva muncii.

deci, s-a dat anunt cu cerintele jobului. la care anunt, doar pentru ca sunt continute literele magice HSE, am primit o gramada de CV-uri. ca secretara la noi vor sa se angajeze un HSE Manager, un HSE Supervisor, si un HSE Officer, printre altii.
lasam la o parte faptul ca asta e cam job de femeie, nu am voie sa discriminez. daca un barbat vrea sa fie secretara, nu pot io sa ma opun visului sau profesional.

interviul consta in discutie plus 2 probe pe calculator:
1. excel: ti se da un fisier excel, in care e un tabel. pe baza acelui tabel, tre sa faci un bar chart, cu “target” versus “achieved”. si, pentru ca mi-am dat seama ca ceream prea mult, le-am pus si modelul de chart printat, cu ce vreau sa iasa.
timp: 10 minute.
2. word: ti se da un fisier pdf (facut nu dupa scanare, ci dupa conversie din word, ceea ce le va spune celor cu skilluri maxime de computer ca poti sa copii textul), cu un formular. esti rugat sa reproduci O PARTE a acelui tabel in word. practic, 17 linii si 4 coloane, si sa introduci cele 40-50 de cuvinte.
timp: 10 minute

prima persoana venita la interviu.
o tanara don’soara, pe care o stiam dinainte. si aveam impresia ca a e fata desteapta. aparent, m-am inselat.

un sfat pentru candidatii la joburi: NU e o idee buna sa spui la un interviu ca ai de gand sa te mariti si sa pleci din tara peste 1-2 ani! minte-ma frumos, daca vrei jobul. peste un an sau 2, daca pleci, oricum nu pot sa te opresc.
asta ma va face, in fericitul caz in care voie decide totusi ca imi arde buza, si-mi trebuie musai, sa nu pupi absolut nici un fel de traininguri si dezvoltare profesionala . de ce as investi banii firmei in tine, daca ai de gand sa pleci? nu mai bine investesc in unul care are de gand sa lucreze mai departe in firma acei bani???

de asemenea, e admirabil faptul ca tanara generatie stie sa deschida un calculator. dar cand habar n-ai ce-i ala un chart in excel (cu modelu printat la nas), si cum se face, iar io am nevoie sa-mi faci d-astea; cand iti ia 20 de minute sa faci un tabel in word de 17 linii si sa tastezi circa 50 de cuvinte (pentru ca nu te duce capu sa dai copy-paste), cred ca exagerezi cand spui ca “stii” word si excel. cel mult poti sa spui ca ai auzit de ele, da nu ca “stii”.
mda, te cred ca “stii” internet, da feisbucu si mail.ru nu intra in cerintele jobului.
p.s. si nici macar n-are tzatze mari, ca sa fie decorativa.

a 2-a persoana.
HSE Officer la o alta firma.
i-am explicat faptul ca postul pe care il avem noi e sub calificarea lui. si l-am intrebat daca e sigur ca vrea sa faca un pas inapoi in cariera, si de ce anume ar face asta. cica ar vrea sa lucreze pentru noi, ca suntem firma mare. si normal, spera la mai multi bani. ok, sa zicem.
trecem la testu pe computator.
asta are notiuni avansate de lucru pe computer. a reusit sa insereze un chart in pagina. uraaaaa. dupa 10 minute, chartul nu arata de nici o culoare ca ala printat, pe care il avea la nas. era fix la fel cum il inserase. adica in loc sa fie un bar chart, cu niste chestii “achieved” vs “target”, mi-a desenat un chart cu 5 liniute.
la proba a 2-a a fost si asta ceva mai priceput decat la excel. adica a facut tot cam cat gagica dinaintea lui (jumate din tabel), da in 10 minute, in loc de 20.
asta avea in cv ca fusese si environmental expert pe nu stiu unde. oare o fi facut vreun raport in viata lui???

mah copchii, daca tot aveti computatoare de mici, puneti in pulili calului si invatati sa faceti ceva cu ele.
sa faceti un tabel, sa folositi o formula, un grafic, pula mea.
nu se poate mah, sa stai ani de zile la computer si sa n-ai habar de cacaturi d-astea. nu prea vi se cere nicaieri sa fii tatic in word si excel, sa ii inveti p-aia de la microsoft. nici io nu le stiu pe de rost, da-le-n gatu mamii lor. da niste chestii absolut de baza tot ar trebui sa stiti sa faceti. ca altfel va faceti de cacat ca astia.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Iulie 2011 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

