revolutia mea

postat de dracu in 2009-12-22 15:29

au trecut 20 de ani. sunt mai batran cu 20 de ani. sunt VIU, dupa 20 de ani.

hai sa va povestesc cum a fost revolutia mea. pentru ca deja ma incearca uitarea. deh

pana pe 20 si ceva decembrie 1989, eram la tara, cu ai mei. fusesem la traditionalul taiat de porc, crescut de bunici. fireste, n-am auzit mare lucru, televizoare nu erau, iar la radioul cel mare al bunica-mii, cu lampi, se auzea posturi sud americane, da nu prea d-alea romanesti. parca imi iamintesc ca i-am vazut pe oameni susotind mai mult pe la porti, dar n-as putea sa pariez ca nu imi joaca feste memoria.

am plecat de la tara (pe 22, cred) in jur de ora 12, cu partea noastra de porc, vin, branza si lapte in porbagaj. pe drum, am inceput sa vedem pe drum oameni tipand fericiti, in masini claxonand. oameni scotand mainile pe geam, facand faimosul semn “V”, de la Victorie.

am ajuns, in cele din urma, acasa. pe la ora 2 (parca), a fost faza cu fuga lui Ceasescu cu elicopterul. imi amintesc ce am scris atunci in panarama de jurnal pe care o tineam (o mai fi pe la maica-mea p-acasa oare?):
“a avut loc o lovitura de stat . Ceausescu a fost inlaturat si a fugit”.
aveam 15 ani, si nu foarte multa minte. dar asta mi-a trecut cumva atunci prin cap sa scriu. nu “revolutie”, ci “lovitura de stat”. oi fi considerata ca asa suna mai bine, sau oi fi fost inspirat, cine isi mai aminteste?

dupa fuga lui Ceausescu, am vazut zburand vreo 2 avioane spre granita cu Moldova. la o altitudine destul de mica. parea avioane comerciale, nu militare. dar ce era mai dubios e ca niciodata nu treceau avioane pe acolo.

seara au inceput impuscaturile. zgomot de mitraliera de calibrul greu dinspre portul mineralier. zgomot de Kalasnikov dinspre Dunare. mitralierele alea sunau intr-adevar infricosator. stateam pititi in casa, sub nivelul ferestrelor. just in case.

ne-am organizat, pustanii de la bloc. sa pazim blocul de teroristi. aia care ne jucam de-a baba-oarba pe langa bloc, care fugaream mingea in parcarea goala, care ne dadeam cu sania prin rapile dinspre combinat, care jucam jocuri stupide ca “sticla”, “popa prostu” si alte prexte de a fura un sarut de la o gagica (si nu o muie, ca in ziua de azi ), ciutanii cu cas la gura, carora nu le daduse mustata, fi fetitele fara par la pasarica inca (banuiesc, pe vremea aia nu stiam cum arata in realitate una), ne organizam sa pazim blocul si locuitorii lui de teroristi. acum mi se pare amuzant, atunci eram pe jumate speriat, pe jumate excitat. lecturile din “Ciresarii”, “Winetou” si altele asemenea isi puneau pecetea: voiam sa punem capcane, sa stam de garda cu schimbul, sa consolidam usa de la intrare, sa stabilim parole.

isteria era alimentata la greu de tembeliziune si de ziarele tiparite la repezeala, pe hartie de proasta calitate si cu un tus oribil. Viata Libera, Tineretul Liber, Romania Libera si altele. teroristi, ucigasi, orfani crescuti de Ciuruitu la scoli speciale si indoctrinati, arabi. cine ar fi avut tupeul ATUNCI sa spuna ca teroristii nu exista??? ar fi fost linsat imediat.

si totusi…

una dintre fituicile aparute in ianuarie 1990, se chema chiar asa: “Teroristii”. era din nou, facuta la repezeala, pe hartie proasta. nu era ziar sau revista, era un soi de roman vandut pe capitole, la un pret de nimic.

subiectul celor carticele: fireste, teroristii. un tip, fost de la scoala de copii, spalat pe creieri de partid sa fie ucigas in slujba Ciuruitului. dar acum “renegat”, sau dusman al lor, din motive foarte personale. ceva cu femei, daca imi amintesc bine.

cartulie scrisa cu antren, cu actiune bogata, cu ucideri cu surubelnita sau o bucata de sarma. EXTREM de realiste, toate descrierile. vorbea si de simulatoare (care ar fi fost doar cateva), si de teroristi ucisi pe bune de individul cu pricina, de cadavre sustrase de la morga, ca erau arabi multi dintre ei, securisti altii, iar cativa chiar dintre fostii lui colegi de “gradinita”. tuneluri si usi secrete, tradari, crime, eroism, lasitate, erau toate acolo. nu-mi mai amintesc cu foarte multe detalii, acele fascicole n-au aparut mai mult de 2-3 luni, dar stiu ca le aveam pe toate.

de ce v-am explicat cu atatea detalii despre o brosurica pe nume “Teroristii”, aparuta meteoric in cateva sute de exemplare, probabil, in nebunia din iarna lui 90?

intr-una din paritile respectivei carti (?) , scria cam asa:

“Cine sunt teroristii? Care teroristi?
Nu acum, dar peste cativa ani, va vor spune ca nu au fost teroristi. nu a existat nici unul. armata a tras aiurea, si a impuscat din greseala cativa trecatori. soldati tineri, care nu stiau sa tina pusca in mana, au tras de spaima.

Nimeni nu va mai aminte de impuscaturile precise, in cap. nimeni nu va mai pomeni de indivizi gasiti morti, imbracati cu cel putin 2 tipuri de uniforme. cu armament modern, pe care nici armata, nici Securitatea nu le au in dotare.
despre cadavre disparute misterios din morga, despre inregistrari in registrele spitalelor sterse, pagini rupte, registre disparute. totul va fi uitat, si teroristii vor fi doar o gluma, o spaima a unor vremuri tulburi.”

Nu-i asa ca-i amuzant ce prostii putea sa spuna un om, in momentul in care te-ai fi ales macar cu niste bolovani in cap daca ai fi avut curajul sa spui ca nu exista teroristi???

p.s. a mai vazut careva cartulia asta?

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Decembrie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

