Rupere de oase

postat de dracu in 2009-09-07 16:24

Fin’ca mi s-o acrit de stat in casa, uitat la filme, si baut, am zis sa fac in uikendu asta ceva mai deosebit.

Asa ca, la propunerea tizului, impreuna cu colegul A, am zis sa mai dam o raita prin tara.

Tizu a facut planul cum si incotro, iar io n-am fost foarte curios sa stiu exact unde mergem. Da era ceva legat de un lac si o cascada, ambele unde pe munte. Good enough.

Deci sambata, dupa ce am terminat treaba pe plantatie, ne-am urcat in Dacie si am plecat la drum.

Io am profitat de ocazie, si am motatit putin pe drum, chestie care mi-a prins foarte bine, de altfel.

Pe seara am ajuns unde voiam sa innoptam, la recomandarile unor colegi. Numai ca, din nefericire, la 1 km langa hotel, se desfasura meciul de fotbal dintre bastinasi si finlandezi. Habar n-am cui i-a trecut prin cap sa ii trimita tocma la mama dracu, in loc sa ii tina in capitala, si mai ales, fix cand am plecat noi. Cert este ca nu mai era nimic liber la hotel.

Asa ca ne-am urcat in masina, si ne-am dus spre alt loc, care se chema Han Bulan. Unde, cu siguranta, “Bulan” vine de la “mortii mamii lor de Bulangii”. Contra sumei de 100E ne-au pus la dispozitie 2 cotetze. Adica 50E cotetzu. Chipurile “cottage”, sau asa le alintau ei. “Cotetz” e mai aproape de realitate. De mancare sau de baut nu aveau nimic, asa ca a trebuit sa cautam o carciuma.

Am gasit una faina, unde mesele erau puse pe o platforme de scanduri, fix deasupra unui parau. Adica puteai sa faci pishu direct in parau, daca voiai. Foarte romantic.

Am executat niste kebab-uri, plus o stecla de vodca (la care io si cu A ne-am cam cotit, sincer sa fiu, asa ca tizu a dus tot greul luptei). Dupa care ne-am indreptat spre cotetz.

Acu, io nu sunt foarte mofturos, mai ales daca-s si obosit, da ar fi fost dragut sa aiba macar apa calda si curpapir la buda. Ceea ce nu era cazul. Sau sa nu curga apa direct pe pardoseala. N-a fost sa fie, asta e.

Dimineata, in loc de micul dejun, am fost tratati cu o muie. Laba trista ala care era sef de haita la hotel isi inchisese telefonul, ca nu cumva sa dam de el si sa-i cerem ceva de haleala. Sa-l futa cainii.

Am plecat de la cotetz, si ne-am dus spre locul unde stiam ca tre sa lasam Dacia, si sa ne catzaram intr-un UAZ.
Masina mult mai potrivita ruptului ciolanelor decat Dacia cu care am ajuns pana acolo. Acolo era un soi de statie de maxi-taxi, numai ca pe post de microbuze figura UAZ-uri si Lada Niva.

Am stat noi fo 15 minte p-acolo, timp in care lumea s-a uitat la mine si la tizu ca la urs, mai aveau putin si ne pipaiau, ca sa vaza daca suntem reali. Cu A nu aveau nici o problema ca asta, avand mutra de local, se camufleaza perfect in peisaj.

In cele din urma ne-am carat spre o carciuma sa luam micul dejun. Am ajuns la carciuma, executat oo prajite + branza + ceai + unt + rosii + castraveti. Bune toate. Apoi soferu i-a intrebat pe astia de la carciuma de masina care sa ne duca in sus, spre lac si cascada. Au chemat astia un domn aborigen, care s-a prezentat cu UAZ-ul din dotare. Moment in care io deja am avut niste presimtiri nasoale, da cum eram la vreo 2-300 km de casa, era cam tarziu.

Ni s-a cerut modicul pret de 100E, pentru plimbarea cu UAZ-ul. O plimbare de 40 km, despre care cetateanul aborigen ne-a avertizat ca va fi efectata pe un drum extrem de cacacios. S-a dovedit mai apoi ca omul n-are pic de poezie in el, si habar na-re sa faca o descriere corecta a imprejurimilor.

Dupa ceva targuieli, ne-a facut favoarea de a lasa din pret, de la 100E la doar 80E. Deh, asta e. (ca sa inchieriezi o Toyota Landcruiser pe o zi intreaga, cu sofer cu tot, te costa cam 150E).

Si a inceput marea aventura de a calatori cu UAZ-ul…. cum sa va explic, masina asta are suspensii lamelare. Adica nu arcuri, ci niste foi de tabla legate intre ele. Foarte rezistente suspensiile, dar cam aici se opresc calitatile lor. Cu masina asta, mergi pe autostrada, si zici ca faci off-road, la cum te zguduie fututele alea de suspensii.

Boooon, am inceput drumul. Inca asfaltat. Zguduituri suportabile, doar la cate o groapa mai aparea si riscul sa ii futzi cate o capatzana in tavan. Stateam lejer pe “canapea” (o banca din fier, cu niste burete pe deasupra, acoperit cu o imitatie de mushama care te faci sa transpiri ingrozitor la coaie), cu o mana pe geamu deschis, din cand in cand ma mai inclestam cu cealalta mana de scaunul din fatza (unde statea tizu), ca sa nu ma dau cau capu de usa.

Iesim de pe asfalt, o luam pe o panta destul de abrupta. Iau mana de pe geam, ma agatz cu ambele gheare de scaunu din fata, reusesc sa-mi stapanesc tzopaiturile astfel incat sa nu dau cu tzeasta in: scaunul din fatza, usa, tavan. Odata la 30 de secunde, mai fut cate un cot in usa, de ma seaca la suflet. Cum s-ar zice, coafura rezista, mergem mai departe.

Intram in padure, drum forestier d-ala naspa de tot. Ma tzin cu mainile de scaunul din fatza, imi baga laboantzele sub acelasi scaun, fac eforturi mari sa nu dau cu tzeasta in chestiile inconjuratoare, curul imi salta pe bancheta, pietrele de la rinichi zici ca-s castaniete. Sau cum pula mea s-ori fi chemand chestiile alea pe care le agita spaniiolii cand canta.
Iesim din padure, io raman in aceeasi pozitie inclestat de scaun ca pisica de perdea. Traseul se schimba: acum merge pe o creasta, priveliste rapitoare cu rapa in stang si rapa in dreapta. Prilej cu care ma gandesc ca ar fi absolut d-am-pulea sa mor asa de prosteste, intr-un UAZ care se da de-a dura la vale.

Mergem mai departe, incepem sa trecem cu UAZ-ul prin albii de izvoare, rauletze & shit, pe pietroaie, pante de 30-40 grade, la deal sau la vale. Timp in care, pe banca din spate, io cu A si cu soferu Daciei zburam ca niste rufe in masina de spalat . Bai nene, a amestecat tot cacatu din mine partea asta din drum….
stateam pe scaun, strangeam din buci si din stomac, si ma izbeam in mod repetat de scaunul din fatza, usa si tavan. La un moment dat s-a auzit o pocnitura zdravana. Soferul UAZ-ului s-a uitat ingrijorat spre mine. I-am facut semn ca s-a pocnit aparatul foto de usa. O pula! Cre ca s-a rupt bancheta aia cu mine, da n-am vrut sa-i spun, ca m-ar fi lasat in padure.

In cele din urma, ajungem pe un platou alpin, la o altitudine de fo 2.000m, din cate zice soferu UAZ. Ne uitam de jur imprejur: pula lac, pula cascada. Un platou alpin cu fo 2 turme de oi, cica aproape de granitza cu Iranul, pe care cica ne-a si aratat-o. Pula mea stie daca aia chiar era granitza sau ala isi batea joc de noi.

Lacu cica a secat de mult timp. M-am uitat io mai dubios la el (la sofer), si m-am intrebat daca nu cumva a secat de cand era marea caspica pe acolo, da n-am avut ce sa-i zic. Mare lucru daca ala nu si-a batut pula de noi, ne-a luat 80E si ne-a plimbat d-am-pulea pe coclauri….

Va urma

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Septembrie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

