Prapastiile Zarnestiului

postat de dracu in 2009-03-07 12:54

Prin tinerete, student fiind, obisnuiam sa imi iau lumea in cap, atunci cand aveam cateva zile libere, si bani de drum. Rucsacu in spinare, cortu, sacu de dormit, si pe coclauri. De obicei vara, da am mai prins si iarna

In general plecam singur, dar, o singura data, am plecat si cu o Ixuleasca. Pe post de incalzitor nocturn

Ok, ca background al situatie: tocmai ii dadusem papucii fostei mele gagici, sa zicem “Cutarica”, pentru Ixuleasca. Fie vorba intre noi, a fost o afacere de tot cacatu, fin’ca Cutarica era o femeie mortala, cu craci lungi si tzatze mari, desteapta si frumusica, iar Ixuleasca era una cam doapa. si cam parasuta, ca bonus. Never mind.

Am zis sa mergem pe la Piatra Craiului. Spre marea mea surpriza, Ixuleasca si-a carat rucsacu fara sa maraie, nu s-a plans ca n-are apa calda, ca o dor picioarele si alte cacaturi. O surpriza absolut placuta.

No bine, dup ace am petrecut o noapte in ploaie, in cort, langa cabana de la Piatra Craiului, ne-am hotarat sa coborom in Prapastiile Zarnestiului, ca era zona superba, si poate gaseam si oleaca de adapost.

Cum mergi spre Zarnesti, prin Prapastii, undeva pe partea stanga, peste parau, e o grota. Ca pestera n-a putea sa-I zic. De vreo 2-3 metri adancime, la cativa metri de parau. Io am zis ca-i o zona superba pentru inoptat.

M-am apucat sa instalez cortu. in grota, ca mi se acrise de stat in ploaie.
In grota cu pricina, am pus mai intai un strat gros de cetina proaspat taiata. Cam de un brat.
Peste cetina, am mai pus inca de vrun brat, iarba proaspat taiata. Si pe patul asta, am pus cortul. Abia asteptam sa vina noaptea, sa trag cu porcu.

No bine, am facut ceva de haleala la ceaun, a venit noaptea, ne-am bagat la somn.

Acu vine partea interesanta.
Cum grota n-avea termopane, la un moment mi s-a parut ca e cam curent (desi inca dormeam). Ixuleasca era in curu gol. Io, desi adormit, sunt un baiat extrem de finutz. Asa ca am intrebat-o pe Ixuleasca:

“Cutarica, ti-e frig? Sa te invelesc”

Fute-m-as pe grija mea, ca mai degraba o lasam sa doarma in curent, cu curu gol. Cumatra a mormait ceva din care am inteles ceva de genu “ai belit-o”.

N-as putea nici in ziua de azi sa-mi explic de ce mama dracu i-am zis lu asta “Cutarica” in loc de “Ixuleasca”. Am auzit ca se mai inampla chestii d-astea cand te futi, da io dormeam!
Desi dormeam, am realizat ca am cacat paru cu domnisoara cu pricina. Oricum, am lasat problema pe a 2-a zi, ca doar nu era sa ma apuc de discutii filozofice in toiul noptii. Plus ca trageam speranta ca poate n-a auzit cumatra cand am botezat-o “Cutarica”.

Deci am dormit linistit pana a 2-a zi.

A 2-a zi, soare, frumos, o vreme superba. Ies din cort, ma duc la parau sa ma spal si sa ma pis (ok, nu m-am pisat in parau ).

Iese si Ixuleasca din cort, cu o falca in cer si una in pamant. Io, pula mea, nevinovat la maxim, incerc prosteala. “cum ai dormit, ti-a placut mirosu de brad si iarba din cort” etc.
fireste, n-a tinut. Raspunsul ei:
“lasa vrajeala, si explica-mi cum mama dracu de m-ai botezat azi noapte”.

Nah, acu pula mea, nu stiu ce explicatii se pot da la o faza d-asta. Chiar nici o idee atat de buna, incat sa fiu convins ca ar pune botu o cumatra.

Singura chestie la care m-a dus capu (de cacat si ridicola, sunt constient), a fost sa incep o prelegere despre cum am parasit-o io pe Cutarica pentru ea (chestie adevarata), si ca oi fi avut mustrari de constiinta ca i-am spart inima bietei fete (Cutarica), ca sa ii sparg gaozu ei, Ixuleasca (asta e o figura de stil, ca era trecuta prin mii de baionete). Chestie falsa, fireste, ca n-aveam nici o urma de mustrari de constiinta (gurile rele, la vremea respective, explicau asta prin faptul ca n-as avea constiinta, asa ca n-am la ce sa am mustrari. Niste rai).

Mneah, dupa lupte seculare, care au durat vreo 2 ceasuri, asta cica a pus botu la explicatia mea. Ori s-a prefacut suficient de bine, ca sa nu-si futa concediul . Oricum ar fi fost, am dat la pace.

Mai pe dupa-amiaza, ne-am hotarat sa ne mutam din locul ala cu ghinion. Si am mers mai departe prin prapastii, spre Zarnesti.

Cum vii spre Zarnesti, destul de aproape de sat (sau oras, ce pana mea o fi), pe partea dreapta, e o poaina faina. Ma rog, or fi mai multe. Tot asa, cu izvor langa.

Ne-am hotarat sa ne oprim acolo, peste noapte. Asa ca am pus rapid cortu, Ixuleasca s-a pus pe aranjat boarfele in cort.

Acu luati de va imaginati poza:

Un cort, in mijlocul unei poieni de munte. Langa un parau.
Un tanar vanjos, de 20 si un pic de primaveri, numa in sort, taie lemne cu securea in poaina. Ud tot de transpiratie, soarele ii lumineaza trupul tanar. Si vanjos, cre ca am mai zis. Si fara burta (ca acuma).
Pe drumul ce trece pe langa poiana, apar 2 tinere drumetze. In pantaloni scurti , si maieuri cu tzatze. Asa, la fo 18-19 ani. Frumusele. Si ne-transpirate, ca abia intrau in prapastii.
Se opresc tinerele drumetze langa tanaru care taie lemne, si pline de zambete, il intreaba daca e drumul bun spre Prapastiile Zarnestilor (una cre ca era si putin blonda, ca ele erau deja in Prapastii), si daca se ajunge p-acolo spre cabana. Si, in cele din urma, daca nu cumva ar putea tanarul care taie lemne sa le insoteasca pana la cabana, ca ele nu prea au experienta pe munte, si le e frica sa nu se rataceasca.

V-a placut poza? Da? Si mie.
Ma bucur ca ati apreciat scena, pentru ca acu e momentul in care iese Ixuleasca ca o zmeoaica din cort, ca sa futa tot peisaju.

Cand a iesit cumatra din cort, cu o falca in cer (ca auzise toata conversatia), m-am simtit exact ca atunci cand zgarie discu acu. S-a dus pulii tot romantismu situatiei, Ixuleasca le-a explicat celor 2 veveritze sa o tzina tot inainte pana si-or rupe gatu in prapastie, io bagasem blat securea, ca sa nu le arate directie incotro sa mearga veveritzelor cu ea.

Sa-l fut pe Murphy cu legile lui cu tot.

Fireste ca nici inainte, nici dupa excursia cu pricina, nu mi s-a mai intamplat sa fiu la munte, si sa fiu rugat de 2 pasarici tinere, singurele si, cel putin aparent, interesate, sa le fiu ghid prin salbaticie.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Martie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

