Ospitalitatea la romani

postat de dracu in 2009-03-05 16:46

Sau cu intarziere, despre vacanta din iarna.

In ultimele zile de munca, anul trecut, chiar inainte de a pleca acasa, n-aveam nici un plan de concediu. Pana cand, intr-o zi, vorbind cu dna Dracu la telefon, o intreb:

– auzi iubita, da noi nu facem nimic in concediul asta???
– Pai ce sa facem?
– Ce-ar fi sa plecam cateva zile la munte? Inchiriez o masina, o luam pe Maimuta pe noi, si pe mama soacra pe post de guardian la Maimuta, si o taiem cateva zile la munte.
– Ok, de ce nu?

Toate bune si frumoase, dna Dracu vorbeste cu alde soacra-mea, se hotareste ca il luam si pe socru-miu cu noi, toate bune si frumoase. Acu pune-te drace si cauta cazare pe Valea Prahovei (din motive de accesibilitate iarna, si cu maimuta dupa noi, am hotarat ca acolo e cel mai safe sa mergem). Am trimis 2-3 mailuri ici si colo, camere nu prea mai erau. Mi se raspunde, in sfasit, de la o pensiune, ca au locuri. Fac rezervare la 2 camere (un mizilic de 1.700.000/noapte/camera), dna Dracu plateste avansu prin banca. Totul ok.

Vine ziua cea mare, plec la drum cu avionu, beau numa o bere pe drum. Vorbisem cu niste baieti sa ma astepte cu masina inchiriata la aeroport, ca sa nu mai arunc banii si pe taxi. Un Renault Megane pe benzina, la vreo 30E/zi, ca l-am inchiriat pt 21 de zile. Fara bani in avans, si fara garantie. Omu de la firma a fost la ora fixata in aeroport, mi-a dat masina, am oprit pe la ei pe la sediu, in Otopeni, unde am facut actele.
M-a dus omu si in oras cu masina inchiriata, pe unde aveam io treaba, pentru ca io cunosc din penis bucurestiu, si cre ca ma invarteam minim 5 zile pana gaseam adresa aia. Dupa vreo juma de ora de haladuit prin oras in cautarea iesirii spre autostrada soarelui ma-sii, o gasesc, si ii bag talpa. Am ajuns acasa in timp record.

Boon, dupa cateva zile de stat acasa, vine si vremea de plecat la munte. O iau pe Maimuta si pe Dna Dracu, merem la soacra-mea, stam peste noapte acolo, si a 2-a zi o taiem spre Busteni. Pe drumu ala ocolitor, pe la Adjud, si nu pe partea dinspre bucuresti, unde se zacea cu orele pe valea Prahovei.

Ajuns in Brasov, mi-am bagat copios pula in indicatoarele lor si in sensurile lor unice, ca si in cacatul de GPS de pe telefonul meu. Ca oricum ma invarteam, tot spre poiana brasov ieseam, fut-o de poiana s-o fut. M-am inervat la un moment dat, si am intors masina si pe unde n-aveam voie sa fac asta, asa ca am fost si putin infractor.

O domnisoara brasoveanca a zis sa imi ureze “bine ai venit in brasov” cu un sut in cur pe care masinuta ei l-a tras masinii mele, la un semafor.
Primul gand a fost “mortii ma-sii, acu tre sa pierd zile pe la Pulitie, in loc sa beau ca porcu”. Am tras pe dreapta, papusa a tras pe dreapta dupa mine. M-am dat jos, deja cu capsa pusa. In loc sa ajung la pensiune cat mai repede, sa trag si io o tzuica ceva, ma vedeam stand cu orele la Militie, si dand cu subsemnatu.
Coboara si papusa din masina, cacata toata la cur, si pastrand o distanta “sigura” de mine. Ma duc in spatele masinii: pula, nu se vedea nimic. Nici o busitura, nici o indoitura, nimic spart. Ce pula mea, ca doar am simtit sutul in cur???? Ma uit mai bine, era jegu luat undeva de pe bara. Ma duc si la masina ei, ma uit: idem, jegul putin inlaturat de pe bara, si un colt de la numar indoit imperceptibil.

Mi s-a luat un bolovan de pe inima, i-am zambit cumetrei, si i-am sa fie mai atenta alta data, ca acu a avut noroc. Pa si pu la revedere.

Urc in masina, ajungem, in cele din urma, si la pensiune, ne gazam, da propretaru o tuica fiarta, toate bune si frumoase.

Acu, dupa introducerea asta de 2 pagini, sa ajungem si la subiect.

Il intreb pe gazdoi ce se poate face de revelion, sau daca el face ceva, ca io n-aveam absolut nici un plan. Gazdoiu si gazdoaia, tineri, schiori, si cu 2 puradei. Unu oleaca mai mare (si mai bezmetic) ca Maimuta, al 2-lea sugaci.

Asta zice de una, de alta, ca ei pana la urma nu se duc nicaieri, ca o sa stea acasa, sa gateasca, cu puradeii, un spritz, o friptura, si la nani cand pica puradeii la somn. Io am zis ca mi se pare foarte buna idea, ca doar aveam si io puradelu dupa mine. El ne-a invitat sa participam. L-am intrebat ce pula mea sa cumpar, ca nu eram tirtan sa vin cu mana in cur si sa ii halesc omului mancarea. Ca sa iau io ce-oi vrea, ca oricum face navasta-sa si cu soacra-sa de toate.

Boon, am dat o tura pe la magazine, am cumparat si io ce-am gasit de crapat, sampanie, carnati, niste ceafa de porc ceva dulciuri, etc.

Vine si sara de revelion, pe la 9 ma prezint si io jos, in living, unde se producea evenimentu. Cu ce luasem de haleala, plus 2 sticle de cate 2.5 l de vin sanatos, de butuc, de la socru-miu. Era deja o masa pusa si aranjata (din toate mesele), care era deja ocupata cam toata. Erau gazdoii, cu alta pereche care statea in vila, si cu niste preteni d-ai gazdelor. Nu m-am bagat ca musca-n curu calului, intre ei (v-am zis ca nici nu mai era loc), ci m-am asezat la masa de alaturi (goala). Am scos vinu, am invitat lumea sa guste, n-au vrut, am baut singur.
Acu, avand in vedere ca vorbisem cu gazdoiu, ma asteptam sa-si miste curu nevasta-sa, si sa-mi puna si mie niste blide in fatza, ca sa nu stau ca fraieru cu masa goala.

Au coborat si dna Dracu, si Maimuta, s-a asezat si Dna Dracu la masa cu mine (Maimuta nu se aseaza din principiu). Maimuta a inceput sa galopeze p-acolo, cu bezmeticu familiei gazdoilor. Vita de proprietareasa n-avea nici o treaba, sa puna si ea un blid pe masa. Desi, am zis, vorbisem deja cu pula ala de barbac’su, si chiar daca n-as fi vorbit, io, ca moldovean, i-as fi pus la masa fara discutii. Si straini sa fi fost, d-apai sa le iau 3.400.000 lei/zi pt 2 camere in care ai loc fix cat sa te invarti in juru patului.

Daca am vazut ca ei is nesimtiti, am zis sa fiu si io cel putin la fel de nesimtit, am pus mana pe niste farfurii, am luat de pe masa lor ce am crezut de cuviinta si i-am dat Maimutei sa haleasca, ba am mai halit si io ceva. Asa, d-al dracu.
Dna Dracu n-a vrut nici macar un pahar cu apa de la ei (nu ma intrebati de ce), asa ca am mai baut din vinul nostru, si am scos si ce aveam noi de haleala.

In tot timpul asta, vita de gazdoaie nu s-a gandit sa aduca tacamuri, si labagiu’ de barbac’su, cu care vorbisem sa petrecem IMPREUNA revelionu, n-a zis nimic. Bai, pe bune, macar de rusine, i-as fi zis nevestei: “mergi femeie si adu niste tacamuri, sa servim si noi oamenii astia cu ceva”.

Pe cuvant, a fost una dintre cele mai marlanesti faze care mi s-a intamplat vreodata. Pana si cand ma duceam blatist pe la chefuri, de obicei eram mai bine tratat (nu le pun la socoteala p-alea la care ma dadeau afara ).

Am stat in total cam o ora, dupa care ne-am bagat pula, si am mers sa sarbatorim anul nou in camera, cu alde socru-miu. Bine-inteles, am fost marlan pana la capat, si la plecare mi-am luat cu mine sampaniile, dulciurile, sticla de vin neinceputa (am fost totusi baiat subtire si le-am lasat-o p-aia inceputa, in care erau cam 2 litri de vin, si pe care am gasit-o goala a 2-a zi).

In concluzia, sa ma fut in “ospitalitatea” alora de pe Valea Prahovei, ca is mai hoti, mai borfasi si mai neamuri proaste decat constantenii mei. Ceea ce nu e putin lucru.
Si bou o fi ala care o mai calca p-acolo.

Ca un lucru bun in concediu:
Baietii de la care am inchiriat masina sunt cars4rent.ro.
am fost foarte multumit atat de masina, cat si de pret, si de modul cum s-au comportat. Foarte prietenos (poate pentru unii mai intepati ar fi prea prietenos), punctuali, parolisti. Au si hotel in otopeni, si cand le-am predat masina, pentru faptul ca am avut-o inchiriata 3 saptamani, si am vrut sa stau la ei la hotel, mi-au dat apartament “Junior” (si era cat un apartament normal cu 2 camere ca marime) la un pret de 60 de euroi. Hotelul curat, si aproape de aeroport; iti asigura si transportul. La vara cu siguranta apelez tot la ei.

p.s. reclama le fac moka, pt ca am fost multumit de serviciile lor.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Martie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

