In Delta

postat de dracu in 2009-05-15 15:12

Gata si mica mea pauza de munca, pentru ca nu pot sa-i spun concediu.

Luni seara am ajuns acasa. Si nu ma atragea deloc perspectiva de a petrece 2 zile in apartament fara cablu sau televiziune. Asa ca m-am hotarat sa plec la Tulcea, cu gandul ca de acolo sa plec in alta parte, undeva spre munte.

Am tras peste noapte la hotelul City, din Tulcea. Pret 150 lei, conditii ok. Mai putin faptul ca dimineata nu aveau sa-mi dea rest, si a trebuit sa umblu io ca sa schimb o hartie de 100lei (ce d-an-pulea suna, io-s obisnuit tot cu meleoanele).

Seara ma gandisem sa plec spre munte, numai ca era destul de mult de mers. Iar io pe 13 seara trebuia sa fiu la aeroport in Bucuresti. Deci ar fi fost foarte mult de condus, si foarte putin timp de stat pe undeva. Asa ca m-a palit revelatia: “mah, is la 2 pasi de Delta, de ce pana mea sa nu ma duc??? Si asa n-am mai fost de circa 3.000 de ani”.

Zis si facut, ma urc in masina, bag rahatu de GPS in functiune de pe telefon (rahat care imi arata o pozitie aproximativa, da nu prea are harti) si-i dau talpa. Am intrat pe drumul spre Murighiol si-am mers inainte.

Am oprit pe drum sa fac poze la un camp cu rapita, care arata superb. O sa pun poza mai tarziu

In cele din urma, am ajuns, pe un drum proiectat pt a rupe masini, la Dunavatu de Jos. Unde am mers pana s-a terminat drumu, si am dat de o pensiune. Pensiunea Califar.
Normal, fiind in timpul saptamanii, nu era nici dracu drept musteriu. Da era proprietareasa. M-am cazat (1.5 mil/zi), si m-a servit cu o saramura de crap. Buna

Va dati seama, io ajunsesem in delta cu palma-n cur. Fara nici o scula de pescuit, fara momeala, cam fara tzoale (2 tricouri , ciorapi, chiloti si o pereche de pantaloni de schimb nu se poate numi ca aveam haine la mine).

Am discutat cu patroana de barca, scule si unde sa ma duc. Bai nene, nu-i ieftina Delta, pe cuvant. Barca, 2.5 mil / zi + benzina. Scule de pescuit si momeala avea ea. Adica soferu barcii.

Zis si facut, am halit saramura, am incalecat pe barca, si am taiat-o pe balta. Am ajuns la o intersectie de canale, unde am bagat lansetele in apa. Tragea pestele ca la balamuc. Nu va pun poze cu platicile de 30 de kile bucata pe care le-am prins (4 la numar; plus un biban pe care a trebuit sa il omor cu vasle in cap, ca era sa rastoarne barca), ca sa nu va ofticati ca n-ati fost si voi.

Am vrut sa prind si dintre fazanii care misunau prin zona, asa ca am aruncat cu lanseta in salcii. Din pacate, n-am prins fazan, da am ramas fara plumb si carlige (sper ca nu o sa va ganditi ca din prostie am aruncat lanseta in salcie; io chiar pusesem ochii pe fazan).

In cele din urma, io si cu soferu de barca am reusit sa futem 2 lansete si 2 undite, da nu puteam pleca de pe balta pentru ca asteptam pe un var al soferului sa vina cu scrumbie (din care ordonasem pentru cina). Io, soferu, si cu sticla de vodca (aferenta mie) ne-am refugiat pe malu alalalt, unde niste lipoveni simpatici (cel mai simpatic fiind nea Sava), m-au ajutat bucurosi sa ii vin de hac sticlei de vodca (care deja ma cam luase de cap).

Ne-am intors la hotel, io rupt de foame. Daca vedeam un mistret pe drum, il haleam crud. A avut noroc, nu s-a plimbat nici unu prin fata mea.

In camera, pana sa se faca mancarea, am dat gata o jumate de paine si niste carnati de bere. Fara bere.

Am coborat pana la urma la masa, unde am infulecat urmatoarele:

* aproximativ o paine unsa cu salata de icre de crap.
* Degetele din carne de somn (pane). O portie
* 2 scrumbii, cam la 300 gr bucata. Adica mari.
* Una din platicile de 30 de kile prinse de mine.
* Un mujdei de usturoi, pe care bucatareasa reusise sa-l taie, asa ca era practic ulei cu niste usturoi la fundu castronului.
* 2 beri
* Un kil de apa

Dupa ce am terminat de consumat prima dintre platicile de 30 de kile, m-am uitat cu scarba la restu de 3 platici si bibanu care se odihneau pe masa. Si am zis ca “pas”.

In circa 30 de minute am urcat etajul pana la camera, unde m-am prabusit pe pat. Spre surprinderea mea, patul a rezistat. Am promis solemn ca nu mai mananc nimic cel putin o saptamana. Ficatul imi plangea cu suspine.

Somnul din noaptea respectiva a fost agitat, intrerupt de multe pauza de pisat si de baut apa. Nu neaparat in ordinea asta.

A 2-a zi am fost iara pe balta, in alt loc, unde m-am luptat cu Bibanus Goliathus, din care am biruit 4, pe care i-am legat in urma barcii, ca sa ii putem tiri dupa noi pana la hotel. Unde am decis sa ii donez turmei de matze, ca sa aiba si gura lor ce sa manance urmatoru cincinal.

Dupa care mi-am facut bagajele si m-am carat, nu inainte de a-mi vedea violat cu cruzime portofelul.

Per total, au fost 24 de ore petrecute extrem de misto si de odihnitor. Personalul e foarte de treaba si serviabil, si nu-i genul care-ti da impresia ca i-ai deranjat de la cucerirea lumii cand le ceri o apa.
Preturile au fost cam asa: total 6.5 meleoane. Din care 1.5 mil cazarea, 2.5 mil barca, 800.000 benzina, iar restu reprezinta ce-am mancat / baut io.

Dupa cum vedeti, nu-i un loc super ieftin, deci nu-l recomand celor cu buget cu austeritate. Pentru ei, cortu ramane varianta ideala. Din pacate, shalele nu-mi mai permit asa usor exercitii de genu dormitului la cort, asa ca ma vad silit sa innoptez prin hoteluri si pensiuni.

Cu banii dati, puteam sa ma ingrop in peste.
Dar si daca dadeam de 10 ori mai mult, nu puteam cumpara linistea, odihna, si starea de bine.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Mai 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

