jurnalism vs parerism

postat de dracu in 2009-01-05 21:45

asteptand sa-mi spele masina, n-am avut incotro si a trebuit sa urmaresc o emisiune de “jurnalism” a tonomatilor de pe antena 3.

ba nene, majoritatea astora de dau cu pixu pe la vr-un ziar, sau care apar pe sticla, is prosti de impung.
pe bune.
le lipseste cel mai elementar simt de supravietuire, si e de mirare ca is numa cativa care au belit-o profund (Tristoiu, caruia i-a platit cica pesedeaua datoriile, ca ajungea aurolac; Feri Predescu pt care se face cheta (nu dau un sfantz) si inca fo 2-3 bolovani).

mno, de la ce m-am luat.

tema emisiunii:
noii ministri si averile lor.

departe de mine ideea de a le lua apararea noilor ministri. cativa dintre ei clar is niste borfasi, care au bagat mainile pana la coate in banul public.
DAR
ca jurnalist, in momentul in care deschizi gura sa manci un cacat impotriva (mai ales!!) unui pulitician, tre sa fii beton cu informatii si fapte.
daca ai zis in ziar sau la tv “cutarescu e un hotz”, ori tre sa ai 150 de kile de documente care sa iti sustina afirmatiile, ori pachetul cu periuta de dinti , pasta si alifia de galbenele pregatite pt o cazare la rece.
ok, acu nu mai e cazul de cazare la rece, pt ca nu mai e calomnia infractiune, da macar tre sa ai pregatit cortu si sacu de dormit, ca e posibil sa ajungi aurolac.

sa lamurim o chestie:
io, neica nimeni, un anonim pe net, POATE imi permit sa zic “Bombo e un hotz” sau “Zeus e un hotz” sau ceva de genu asta. bazandu-ma pe faptu ca-s anonim, si mai mult plecat din tara . un pulitician ar trebui sa depuna eforturi considerabile pt a ma dibui si “executa”. plus ca pt mine ar fi extrem de simplu (si mai ieftin, baga-mi-as pula) sa imi petrec concediile in alta parte. avantaj io.

ca ziarist in schimb, e foarte simplu sa o belesti profund, dupa cum ziceam. sunt probe, lumea te cunoaste, stie de unde sa te ia in 5 minute, si, spre deosebire de mine, care am un 10-20 cititori fideli, ai acoperire de macar cateva zeci de mii, daca nu chiar sute de mii sau milioane de oameni. chestie care poate irita un personaj cu bani cu muuuuuult mai mult decat anonimul “dracu”.

mno, tot divaghez de la subiect.
invitati la emisiune erau “liberalul” (nu pot sa nu pun ghilimele) Petrica Roman, pesedistul Nicu Banicioiu si Pulica Franaru, mare hanalist (s-ar putea sa fi avut alt nume, da cam de numele asta il ducea capu).

matracuca blonda de era gazda emisiunii impreuna cu Pulica bagau texte de genu “stii io ca are cutarica hoteluri in oras la mine, ca stie tot orasu, si ete ca a mintit, si nu apare in declaratia de avere, porcu dracu, de ce minte domle, ca au declarat numa 20% din averi, restu is pe numele neamurilor, au furat de la buget, dictatura lui Base” & shit.

acu, indiferent cat pare de cacat situatiunea, si Bombo, si Mazare, si Iliescu, si Tariceanu au drepturi. indiferent cat de jegosi sunt, cat de mafioti si / sau criminali. si io daca as fi in locul oricaruia dintre ministrii cu pricina, oricat de curva sau / si hotz as fi, i-as lua de gulere pulele / pizdele cu pricina, si i-as invita la tribunal, ca sa isi dovedeasca afirmatiile. si as lua si pielea de pe ei.

ma uitam la apelul (acu catva timp), pt salvarea imbecilei de Feri Predescu. care are de dat o spinare de bani, fin’ca a zis ca Mazare e mare mafiot. bah, Feri are dreptate. stie tot litoralul ca nu misca nimic in Cta fara sa isi traga Mazare partea. ceea ce nu inseamna ca respectiva Feri nu e proasta de impunge. si prostia, macar din cand in cand, se plateste. daca madam Feri ar fi facut publice toate dovezile cum ca Mazare e mafiot (si ar fi trebuit sa aiba dovezi mai mult decat beton, ca DNA-ul n-a reusit sa il lege pana acu), era ok si n-o durea capu. da a vorbit gura fara ea, si a luat-o-n gura.

si pana la urma, e o chestie atat de simplu de evitat..
in loc sa spuna ca vitele: “cutare e hotz / mafiot / borfas” ar putea sa spuna “bah, stateam la coada la oo, si am auzit un nene cum zicea ca cutare e …… bla bla bla”. sau ceva de genul asta “se pare ca, am auzit ca, zice lumea etc”.

am avut si io o experienta episodica de presa. cu un singur episod
dna Dracu lucra la un ziar, io la o firma (de stat), mi-am bagat pula-n ea de firma, ca nu imi mai dadea salariul (nu doar mie, la toata pulimea) si cand am plecat dna dracu a scris un articol cu “inside info” despre magariile facute de tov derector. pot sa va spun ca stiam articolul respectiv pe de rost, si l-am puricat pana am fost convins 150% ca porcu nu ma poate lua de oo si duce la tribunal.
articolul a facut furori in oras, madam derectoare (soata lu nea) a venit cu falcile in pamant ca ne beleste pt articolul cu pricina (pe mine si pe madam Dracu), da pana la urma ne-a belit pula, ca n-a avut cu ce sa ne agate.

n-ai cu cine bah, n-ai cu cine. niste retarzi!

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Ianuarie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a comment