cat costa miserupismul

postat de dracu in 2009-01-11 03:19

“miserupismul” e o boala. una provocata de prostia acuta. care nu ii lasa pe angajati sa realizeze importanta unei fapte (sau lipsa ei) pentru angajator, adica ala care ii da salariul (indiferent cat ar fi el de prost).

recunosc, cu toata sinceritatea, miserupismul nu e o trasatura de caracter a romanilor, si nu e ceva specific comerciantilor romani. am intalnit miserupism la ingineri nemti (care pt mine erau un fel de zei mai mici, io fiind cu gandu la Panzer-e si Tiger-e). un cretin de inginer care mi-o schimbat dimensiunile la o teava, de era sa nu lansam vaporu la apa din cauza lui. bafta mea a fost ca i-am verificat desenele cretinului cu o saptamana inainte de lansare, si am vazut ca schimbase o piesa cu alta, dar FARA SA NE ANUNTE. iesa cu dimensiuni diferite de cea initiala. paguba probabila – 50-100.000$.

miserupism intalnit la reprezenatii Bureau Veritas (adica firma de firma) de care m-am rugat vro 2 ani sa organizeze un curs de Internal Auditor. normal, pe bani, si nu moka. cat timp am rugat-o pe o colega sa se ocupe de asta, pe concetatenii ei angajati la BV i-a durut in cur. in asa masura ca nici macar nu-i mai raspundeau la mailuri. abia la sfasitul anului trecut am reusit sa rezolv chestia asta.

ok, dar acum discutam de miserupismul angajatilor romani.

in general, miserupismul” angajatilor e o chestie mai greu cuantificabila. masura in bani nu e intodeauna foarte clara.
dar, exista si situatii cand e f simplu sa calculezi cat te costa faptul ca pe angajatii tai i-a durut in pula de afacerea care ii hraneste (si pe ei, nu doar pe patron).

depre ce discutam:
m-am hotarat sa ii iau lu Dna Dracu un laptop. mai exact, un netbook. ca sa-mi protejez “laptocu” (@ copyright Maimuta) personal.
asa ca pe data de 8 ian, ora 0, am trimis un mail vanzari@eflamingo.ro, cu cod produs & shit, cerand netbook-ul cu pricina. si specificand clar, cu CAPS LOCK, faptul ca il cumpar numai daca il pot livra la destinatie pana sambata, 10 ian. cu plata la livrare, cash.

in aceeasi zi, pe la orele 11, am dat si telefon la 021 222 63 36, adica nr de tel de contact pt vanzari la e-flamingo, unde m-am recomandat, si am zis ca am trimis un mail zicand cine sunt si ce vreau. si ca-i musai sa ajunga pana pe 10 ian, ca altfel poa’ sa si-l bage in cur. donsoara de la telefon m-a asigurat ca voi fi sunat in aceeasi zi, pt a se confirma comanda.
logic, nu m-a sunat nici Pulea. laptoc 15 mil.
marturisesc faptul ca n-am avut chef sa comand on-line (n-am incredere + mi-e lene sa ma inregistrez). si am trimis mail la adresa mentionata mai sus.

tot pe 8 ian, ora 0, am trimis un mail si la emag, in care le ceream sa imi trimita un external dvd-writer, cu aceeasi conditie, sa imi fie livrat pana pe 10 ian cel tarziu. dvd writer vro 3.5 mil.
logic, nu m-a sunat nici Pulea in ziua cu pricina. 8 ian.

pe 9 ian, vazand ca pe astia de la flamingo ii doare in penis, zic sa le mai dau un tel.
dau tel si nimeresc pt un tip, caruia ii explic care-i treaba cu mailu trimis catre vanzari@eflamingo.ro (adresa de mail care mie mi se pare suficient de sugestiva). ca sa aflu ca pe astia de la flamingo ii doare in penis de mailurile trimise la adresa cu pricina, ca ei nu iau in consideratie decat comenzile facute in sistemul lor. chestia la care interlocutorul cu siguranta nu era de condamnat, ca nu cred ca el citea mailurile de pe vanzari@eflamingo.ro.
oricum, l-am intrebat daca era asa complicat ca persoana care citeste mailurie de la adresa cu pricina sa ii fi dat un forward la mailu meu, sa ii zica “vezi coaie ca bou’ asta nu stie cum sa comande, da-i si tu un tel”. si l-am felicitat, precizand ca firma lor tocmai a pierdut 15 mil. si ii zic sa anuleze comanda (care???). nu, nu era asa de complicat.

tot pe 9 ian, dau tel si la e-mag, sa vaz ce pula mea se intampla cu dvd-writeru. astia mi-au trimis mail sa CONFIRM ca vreau sa cumpar scula la 24h dupa ce le-am trimis io mail ca VREAU sa cumpar scula, CU CONDITIA ca scula sa ajunga la mine pe 10 ian. ei avand termenul de livrare de 48h. cineva sta tare prost cu matematica pe la e-mag. poate n-ar strica sa foloseasca calculatorul ala de Windows, daca e asa de complicata tabla adunarii.
no bine, dau tel pe 9 (dimineata), le zic ca imi trebe pe 10, intreb si de acelasi model de laptoc (cu 2 mil mai scump la ei, adica 17 mil), si, normal mi se spune ca nu imi pot garanta faptul ca sculele vor ajunge sambata la mine. ca poate luni dupa-amiaza, in functie de compania de curierat. luni dupa amiaza, cand io sunt deja plecat d-acasa.
am felicitat-o si pe don’soara de la e-mag, anuntand-o ca firma lor tocmai a pierdut 17 + 3.5 mil.
adica 20.5 mil (pt angajatii de la e-mag, daca cumva cititi si voi).
la mai mare.

asa ca mi-am bagat pula, m-am urcat in masina, m-am dus in cta, si mi-am luat laptocu cu banu jos, de la magazin.

deci:
* miserupism angajat flamingo care raspunde la mailu vanzari@eflamingo.ro => paguba firma 15 mil
* miserupism angajat e-mag, caruia i-a luat 24h sa-mi zica: “suna la nr asta ca sa confirmi ca vrei” (DUPA ce specificasem ca timpul e o componenta vitala) => paguba firma 20.5 mil.

bine bah baieti!!! bravos! am auzit ca au inceput sa dea afara, da am impresia ca nu ii dau afara pe aia care trebuie.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Ianuarie 2009 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

