Duminica

postat de dracu in 2008-06-09 18:59

Cum mi-am petrecut duminica

Lasand la o parte deocamdata rahaturile cu politichia, am avut parte de o duminica excelenta.

Pe la 7 o venit Tizu la mine, impreuna cu soferul, Aga. Ne-am catarat in masina, si am plecat in afara capitalei. Target-ul: sa vizitam o fortareata din munti (Niyal), veche de vre-o mie de ani.

Ne-am oprit pt un mic dejun la o carciumioara pe drum. Constand in: 3 oo de caciula, ceai, miere si branza de casa (un soi de urda cu miros f pregnant de oaie), unt de casa.

Ok, am mers mai departe, spre Lahic, satul langa care se afla fortareata. Drumul se face prin niste chei, destul de asemenatoare cu Valea Buzaului (de la Siriu in sus, spre Brasov) de la noi. Peisaje spectaculoase, dupa cum puteti vedea aici sau aici. Mi-am cules pt colectia personala de cataroaie unul rosu la culoare, si unul mov. Sau aproape
poza aici.

Am ajuns in cele din urma si in sat. Am fost cu Tizul si cu Aga si am vizitat micutul muzeu. Destul de interesant, printre exponate figurand si niste rapciugi de covoare, vechi cica de multe sute de ani, si care (cica) valoreaza niste sute bune de mii de iepuroi.

Satul arata cumva ca orasele medievale, case din piatra, si strazi pavate. Culmea, au si sistem de canalizare (pe sub strazi), vechi si ala de cateva sute de ani. Vedeti aici poza.

Guvernul a inceput sa pompeze bani la greu in turism, se refac masiv drumurile, iar in satucul asta cred ca s-au dat bani si ca sa isi refaca oamenii fatadele. Mai ales pe strada mestesugarilor. Sincer, arata excelent, reusind sa pastreze si aerul de vechime, dar si de ingrijit.

Am intrat in magazinul unui nene, care se ocupa cu prodictia manuala a diverse obiecte din cupru si fier. Obicei traditional al zonei. Ma batea gandul la o vaza d-asta lucrata manual, din cupru, cu model fain, da m-am potolit brusc cand am auzit scorul: 100E.

Desi erau si alti turisti prin zona, dintr-un motiv care imi scapa noi eram pe post de urs, ca toata lumea se holba la noi.

Ok, in cele din urma ne-am hotarat sa bagam talpa si spre fortareata. Am facut rost de un ghid (25E), intrucat ei n-au trasee marcate prin munti, cum avem noi. Care ghid ne-o explicat ca avem de bagat talpa cam o ora si jumate de urcus destul de abrupt.

Am luat-o la talpa, chiar pe un teren destul de abrutpt. Spre surprinderea mea, nu m-am ramolit chiar de tot, si inca mai pot sa bag un pic de traseu. Tizu’ e faultat la un genunchi de vr-un an de zile, prilej excelent pt mine de a nu ma face de cacat . Nea ghidul, la vreo 42 de ani, n-a transpirat cat am urcat (spre deosebire de mine care eram deja leoarca), si parca avea un ardei in fund, ca nu statea locului o clipa. Se vedea ca, daca ar fi fost dupa el, ar fi luat-o la fuga la deal. Numa ca atunci mai lua din penis bani.

Am ajuns in cele din urma, dupa 2 ore de mers la deal, si la fortareata. Inca se pastreaza destul de mult din ziduri, si, daca ar curata zona, si ar asigura un acces uman la ea (o telecabina, de exemplu, sau un funicular), ar putea scoate o gramada de bani. Niste poze aici si aici.

Intorsi in sat pe la orele 5, ne cam strangea foamea. Numai ca, zona turistica fiind, am zis ca mai bine merem unde am luat si micul dejun, ca Aga ii stie pe aia de acolo, si o sa ne traga pe cosor mai putin.

Io m-am bagat la somn pe bancheta din spate, si am dormit ca un prunc pana am ajuns la Anar Restaurant.
Ce m-a impresionat:
Gradina absolut superba de trandafiri. Si faptul ca mesele is inconjurate de tufe de trandafiri. Absolut superb. Asa o sa imi fac si io la casa de la tara

Haleala o fost:
* verdeata (rosii, castraveti, patrunjel, ceapa verde). Rosiile absolut excelente.
* branza de casa, un soi de telemea (sunt sigur ca era de casa, dovada fiind mustele incorporate in compozitie). Buna rau si-asta.
* iar urda, d-aia ca dimineata
* o juma de vodca ruseasca
* kebab de miel, unu de fes
* dana bastarmasi (kebab dintr-un soi de pastrama de vita), tot unu de caciula
* lula keba (un soi de mici, lungi de vreo 20 de cm. Miel. Nu la fel de buni ca micii.)
* vedeta serii: antricot de miel. 2 de caciula. (costite de fapt, fripte)
* muraturi asortate.

Un mic incident cu chelnerul:
Era un ciutan, cu privire de “mentally chalanged”. Dupa ce Aga i-o dat comanda, am fost convins ca n-a inteles nici o pula ce i s-a cerut. Asa ca i-am zis lu Aga sa verifice. Logic, habar n-avea. Lamurit dupa vreo 4 incercari ce pula lui vrem de fapt, accepta, si ii zice lu Aga ca o sa ne aduca toata kebaburile gramada, pe un singur platou. Atentie, nu il intreaba daca POATE sa le aduca asa, ci ii IMPUNE lui Aga chestia asta. Aga zice ca vrea separat, ala ca NU, le aduce la gramada.

Faza la care lu nea Aga i s-o urcat cacatu la cap, si s-a dus direct la sefu de sala. Pe care, dupa cum v-am explicat, il cunoastea deja. Care sef de sala, l-a chemat imediat la berbec la el, si i-a dat 2 peste bot. La propriu. Cum de are tupeul sa se poarte asa cu clientii.

Ma rog, individu a fost receptiv, si a priceput lectia cu “clientul nostru, stapanul nostru”.

Ok, dupa masa, io m-am bagat iara la manat porcii la jir, pe bancheta din spate, pana am ajuns acasa.

Costul total plimbare + haleala, 3 persoane:
200E.
Io cre ca a meritat

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Iunie 2008 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

