HR, firme de plasare personal si asa zisele “head-hunting”

postat de dracu in 2008-03-19 14:11

Toti astia enumerati mai sus sunt niste bulangii si retardati, platiti sa futa oamenii. Cu foarte mici exceptii, care nu fac altceva decat sa intareasca regula. Si care prin prostia lor, fut si compania pt care lucreaza. Si asta indiferent de nationalitate, tara, sau firma.

Studiu de caz 1:
Mare firma de head hunting din romanica. Nu spui care (Stanton Chase).

Ma contacteaza anu trecut pt o pozitie in tara.
O veveritza imi trimite mail, la care era atasat un power point, cu maretili realizari ale firmei. Inclusiv un grafic cu realizarili pe mai multi ani. La sfarsitul lui 2007, ultimul update al graficului de performante era pe 2005. pe anul 2006 banui ca ori n-au avut timp sa socoteasca performatele, ori cine stie, poate n-or fi avut nici o performanta in 2006, si a dormit toata lumea pe cur la birou.

Ok, cer niste informatii despre job, ma plaseaza mai departe la expertu de pe felie, ala mi le trimite. Studiez job descriptionu (munca ca la balamuc, by the way, cu implementari de sisteme HSE & shit = futere). Si ii zic lu nea consultantu:
“Bai nea! Uite care-i treaba, ca sa nu pierdem nici io, nici tu vremea, pachetu meu salarial actual e xxxxx. Acu stiu ca la romanica e imposibil asa ceva, asa ca sunt dispus sa accept o idee mai putin”.

Raspunsu din partea lu nea? Ete pula, nici un raspuns. Nici “futu-te-n cur”, nici “suntem saraci, bah, n-avem atata”.

Nah, acu as fi avut si io pretentia de la o firma care se considera a fi de “head-hunting”, care nu primeste circa 15.000 de CV-uri pe zi pt un job, ci tre sa vaneze ea oameni unu si unu, la ceva mai mult respect. Manifestat macar printr-un mail de raspuns (ca deh, telefoanele internationale e scumpe) in care sa zica si ei “Coaie, n-are bah clientu atat buget pt pozitia asta”. Pula, nu s-au deranjat. In schimb am inceput sa primesc mailuri (oarecum) interne de la ei. Probabil ca inca sunt pe lista de potentiale victime. tocmai ma anunta nu’s ce “Poulos” de-al lor ca s-a carat din romanica. Like I give a shit.

Studiu de caz 2:
Firma de HR din UK.
Ma contacteaza, imi spun: “ba nea, vezi ca am avea ceva pt tine in UK, te intereseaza? Si zi si cat vrei.”
Le raspund: “in principiu, nu ma intereseaza un job in UK, fin’ca sunt salariile cam mici. Daca aveti o oferta buna, sunt gata sa ma sacrific. Si ca sa stim de unde plecam cu discutiile despre lovele, uite, asta e actualu meu pachet salarial”.

Normal, am primit acelasi raspuns ca si de la vanatorii de capete din romanica. Adica nici unu, daca cumva n-ati fost atenti.

Mah, inteleg ca la anumite joburi se primesc mii de CV-uri, si e futere sa le sortezi, si n-ai cum sa le raspunzi tuturor. Dar cand TU, ca firma, il tragi pe unu de maneca, presupun ca nu faci asta pt 15.323 de CV-uri la fiecare job, ci selectezi si tu 20 pana la 50 de bucati. Ce pula mea, e asa de greu sa dati un raspuns “ba nene, esti prea scump pt noi, nu putem sa te incurcam”????

Cea mai atipica faza am patit-o acu cativa ani buni, cand am primit o scrisoare PRIN POSTA de la o firma din Nemtzia, in care imi ziceau ca imi multumesc pt CV, ca ma au in vedere la pomu de craciun si tot bla-bla-ul de rigoare. Ei uite, cu aia pe bune ca as lucra.

In legatura cu fututul din prostie al companiei care ii plateste, in episodul urmator.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Martie 2008 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

