Educatia: de pe partea ailalta a gardului

postat de dracu in 2008-03-27 12:20

M-am luat si io de la Inah, si hai sa ma bag in seama pe vestitu subiect cu violenta in scoli.

In primu si in primu rand, n-as zice ca s-o inventat roata chiar. In vremurili cand eram io la liceu, vremuri de pe la sfarsitu comunismului, exista violenta aia bine mersi. Acu nu ma puneti sa numar daca erau mai multe sau mai putine ca in ziua de azi, or fi ceva mai multe, ca deh, o mai evoluat junimea.

Da’ aveam distractie maxima cand se lasa cu caft si paruiala intre 2 veveritze, de exemplu. Ne adunam toti si admiram show-ul. O data s-or batut 2 pt mine, ceea ce a facut sa-mi creasca ratingu la greu
Da, si io am admirat meciu putin, dupa care m-am bagat sa le despart, ca asa era frumos din partea unui gentleman.

Erau si pe vremea aia ciorile care veneau sa vamuiasca banii de pachet. Si de la care ti-o luai eventual daca te mai uitai dupa veveritza unuia dintre ei.

Io personal am avut o vreme cand (logic, tot din cauza de veveritza) am umblat cu cutitu la mine. Si pe bune ca nu eram mardeiasu clasei, ci mai degraba trageam spre categoria “tocilar”. M-am lasat de faza cu cutitu cand am aflat ca e motiv de parnaie. Si-am zis ca mai degraba iau o batuta tzapana decat sa ajung la rece.

Profii si-o mai luau pe coaja si pe vremea aia, si cred ca din astia mai din leat cu mine nu-i vre-o unu care sa nu fi zis “il sparg p-asta dupa ce dau Bacu”. Diferenta e ca foarte putini chiar au pus asta in practica, in general dupa Bac lumea fiind ocupata cu spriturile si mersu la mare/munte.

Elevii si-o furau cu siguranta cu mult mai des ca acuma, mai meritat sau mai putin meritat. Desi cei mai mari teroristi erau cu siguranta aia care nu te atingeau nici cu o floare.

Cea mai naspa era de exemplu profa de fizica din liceu. N-am vazut in viata mea asa ceva:
Inainte de FIECARE ora de fizica, toata lumea, de la ultimu retard pana la premiantu clasei, statea atarnata pe peretii holului din fata laboratorului de fizica si isi repeta lectia. Si nu glumesc, chiar toti faceam asta. Rasfoitul catalogului in cautarea victimei era momentul de teroare maxima, cand auzeai lejer mustele soptind.

Cand ieseam la tabla, creierul mi se stergea automat cu buretele. Asa de rau incat la un moment data, spre stupefactia profei (si a mea) ma cacasem pe mine asa de tare ca nu mai stiam nici tabla inmultirii. Faza la care i-am si zis ca am uitat tot fin’ca mi-e frica de ea. Nu vreau sa-mi amintesc ce-a urmat, da pot sa va spun ca n-a considerat zicerea mea ca pe un compliment.

In schimb era total adevarat Patrichi, profu de romana. Un bestial. Daca te apucai sa o faci pe desteptu, facea o caterinca de tine de radea si cainele din curtea scolii cand te vedea. Cei mai mari golani din Vadu Ungurului nu-si deschideau gurita la el la ore, de frica sa nu-i faca de tot cacatu.

Ok, violenta si teroarea au existat si inainte, atat din partea elevilor, cat si a profilor. 4 sunt marile diferente fata de vremurile cu pricina:

1. Expunerea media. Ca pe vremea aia nu erau antene & shit.
2. Tehnica ce permite inregistrari video facute blat si instantaneu. Deci e mult mai usor de obtinut dovezi.
3. Durerea de pula a parintilor fata de odrasle.
4. Dezinteresul multor profi.

Ok, despre dezinteresul profilor au zis altii destule, asa ca io o sa ma acup de durerile-n pula.

Dna Dracu e profa. Nu ia spaga, lasa repetenti si corijenti la greu, nu a cerut / silit pe nimeni niciodata sa faca pregatire cu ea, nici un puradel n-a fost scutit de 4 doar fin’ca facea pregatire cu ea. Lucrarile si tezele le da cu punctaj afisat, astfel incat orice poate verifica corectitudinea notarii. Nu merge cu interventii nici de la director, nici din partea colegilor. Se straduie puradelu, il trece, chiar daca ii mai retardat din fire. Face figuri si nici nu-l duce capu pe puradel = repetent. Simplu.

Fiind si diriginta, trebuie sa faca sedinte cu parintii. La care nu vine nici pulea, ca deh, is oamenii ocupati. Daca mai vin cate unii, sunt parintii copiilor care n-au probleme. Cam 2-3 parinti din clasa.

Pe multi parinti, nu-i vede pana aproape de sfarsitul anului. Moment in care apar magnificii, smulgandu-si paru din cap “Haolio, imi nenorocesti puradelu! Cum adica sa-mi ramaie odrasla repetenta??? Da hai, nu putem sa ne intelegem? Ca dau si io o punga de cafea”. La care Dna Dracu le da un flit de nu se vad. Si ei spun ca profii astia-s rai, si ca ii nenorocesc puradelu. Tot anu ce pizda matii ai pazit???

Au fost faze de tot cacatu, cand o fugarea unu cu oratania pe hol pe Dna Dracu, sau cand au dat spaga altor profi pt ea, care spaga n-a ajuns la Dna Dracu, da a fost raportata ca a ajuns. Treaba aflata dupa aia.

Deci sa stiti si voi ca nu toti profii sunt muritori de foame, unii sunt chiar foarte buni profesionisti, iar altii isi permit sa va traga o muie cand veniti cu spaga un pachet de cafea si o sticla de whisky d-ala facut din ciorapi nespalati in curtea din spate.

Io unu ma mandresc ca Dna Dracu ii profa, si ii sparg fata oricarui parinte care are ceva de comentat. Pentru ca stiu ca ea e o profesionista adevarata, si ca multi dintre parinti nu sunt decat niste retardati care au pretentia ca scoala sa le faca si jobu lor in ceea ce priveste educarea odraslelor.

Asa ca inainte de a arunca cu caramizi in profi, ce-ar fi sa va verificati puradeii, sa vedeti cum ii educati voi.
Incepeti curatenia cu propria curte, nu cu a vecinilor, ca d-aia avem politicieni de cacat: fin’ca’s alesi dintre noi.

L.E.
si pana la urma, profesorii nu sunt apostoli, sa fie 24/7 la dispozitia copiilor, ci sunt si ei tot slujbasi.

io personal incep cu a-mi educa propriu puradel si DACA copchilu meu e bine educat, ma indoiesc ca o sa faca ce faze fac altii. si atunci, DACA stiu sigur ca copchilu meu e ok, si un prof l-a batut d-am-pulea, ma duc si ii rup capatzana profului.

in schimb, daca de exemplu vine Maimuta-mea si imi zice ca a furat o laba peste ochi de la un prof pt ca l-a injurat, nu doar ca ii dau tel profului sa-i multumesc, da ii mai dau si io restu Maimutei.

Citeste mai mult: Arhiva insemnari Martie 2008 >> Dracu – INTERZIS MINORILOR!!!

Leave a Reply

